Globális autószövetség alakul: GM-PSA fúzió

Hosszú távú stratégiai szövetségben állapodott meg a világ első számú és hetedik autós cégcsoportja.

A General Motors és a PSA Peugeot Citroën együttműködéséről szóló megállapodást Dan Akerson, a GM elnöke és Philippe Varin, a franci autókonszern elnöke jelentette be szerdán. A megállapodás keretében a GM 7 százalékos részesedést szerez a francia konszernben, melyben a Peugeot-család (30 %) után a második legnagyobb tulajdonos lesz. A két cégvezető szerint mindkét konszern megtartja márkáinak önállóságát, de az együttműködés jelentős költségcsökkentést, akár évi kétmilliárd dolláros megtakarítást eredményezhet például az évi 125 milliárd dolláros közös beszerzéseknél. Az első közösen fejlesztett modellcsaládot 2016-ban mutatják be. A General Motors a 2011-ben gyártott 9 millió autóval világelső, a PSA Peugeot Citroën 3,5 millió autóval a hetedik. A GM-hez tartozik a Chevrolet, Cadillac, Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Daewoo, Jiefang, Opel, Vauxhall és Wuling, a PSA csoporthoz pedig a Peugeot és Citroën.

Az európai piacon csökkenő eladású GM-hez tartozó Opel-Vauxhall (-2%) és a PSA Peugeot Citroën (-9%) márkái közösen próbálnak versenyezni a tavaly 8 százalékkal növekedő és a kontinens piacán 3,17 millió autót értékesítő VW konszernnel. A PSA 2010-ben tárgyalt a Mitsubishivel való egyesülésről, de a Peugeot-család ezt megakadályozta, végül villanyautó- és sportterepjáró-gyártásban állapodott meg a francia és japán cégcsoport. A PSA még a Toyotával gyárt kisautókat a csehországi Kolinban, dízelmotorjaiért pedig turbós benzineseket kap a BMW-től, hasonló csereüzlete van a Forddal.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.