Gigacsoport alakul az autóvilágban
Philip Varin, a francia autókonszern elnöke a lehetséges együttműködés kereteit ismertette a francia kormány illetékesével. A több hónapja folyó titkos tárgyalásokat már nem cáfolja a PSA, melynek közleménye szerint viszont még egyáltalán nem biztos, hogy sikerrel is végződnek majd. A stratégiai partnerségről szóló hírt a Europe 1 rádióban megerősítette Xavier Bertrand francia munkaügyi miniszter, aki kedvezőnek látja a PSA és a GM tárgyalását, de arról nem kívánt nyilatkozni, hogy egyesülésről vagy részleges együttműködésről van szó. A GM illetékes nem kommentálta a hírt, de azt elismerte, hogy több márkával is egyeztetnek.
A PSA 2010-ben már tárgyalt a Mitsubishivel történő egyesülésről, de ezt a részvények 30 százalékát birtokló Peugeot-család megakadályozta, végül villanyautó- és sportterepjáró-gyártásban állapodott meg a francia és japán cégcsoport. A PSA még a Toyotával gyárt kisautókat a csehországi Kolinban, dízelmotorjaiért pedig turbós benzineseket kap a BMW-től, s hasonló csereüzlete van a Forddal.
A General Motors a 2011-ben gyártott 9 millió autóval világelső, a PSA Peugeot Citroën 3,5 millió autóval a hatodik. Az európai piacon csökkenő eladású GM-hez tartozó Opel-Vauxhall (- 2%) és a PSA Peugeot Citroën (-9%) márkái együtt próbálnák felvenni a harcot a tavaly 8 százalékkal növekedő és a kontinens piacán 3,17 millió autót értékesítő VW konszern ellen, mely világelsőségre is tör. A költségcsökkentés mellett jól jöhet még a GM-PSA egyesülés a franciáknak az indiai, kínai és észak-amerikai piacon is, ahonnan 1992-ben vonultak ki. Az olaszoknak bejött az amerikai partnerség: a Fiat-Chrysler frigy már ez első években nyereséget hozott mindkét félnek.