Tovább koncentrálódik a hazai kiskereskedelem
Tíz éve a modern kereskedelmi csatornák - azaz a hiper és szupermarketek, valamint a diszkontok - még csak 45 százalékát adták a teljes élelmiszerforgalomnak. A független kisboltok illetve a hazai kisboltláncok forgalma 35 százalékot ért el, amiből 25 százalék volt a függetlenek aránya - mondta Kozák Ákos a GfK Hungária igazgatója a VOSZ által szervezett Európai Kereskedelmi Nap-konferencián.
Kozák Ákos szerint 2015-re a nagy áruházláncok részaránya már 64 százalék lesz, ebből 24 százalék lesz a hipermarketeké, 20-20 pedig szupermarketekre és a diszkontokra jut. A piackutató szerint hosszútávon, 2020-ra a nagy láncok részesedése immáron eléri a forgalom 70 százalékát, míg a kisebb üzletek részaránya 23 százalékos lehet. Ebből 14 százalékos lesz a hazai láncok és 9 százalékos a független kisboltok részaránya.