Gárdony: kész az aluljáró, használni mégsem lehet
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleménye szerint ahhoz, hogy az aluljárót át tudják adni, valamennyi hatósági engedélyre szükség van, annak viszont az a feltétele, hogy lezáruljon a műszaki átadás, átvétel, aminek július 29. a határideje. Azt követően a hatóságoknak 30 napjuk van arra, hogy kiadják a szükséges engedélyeket.
A beruházó a balesetek elkerülése végett arra figyelmezteti az utasokat, hogy a vasút területén csak a kijelölt átjárókon közlekedjenek, a pályaszakaszon ugyanis óránként 120 kilométeres sebességgel közlekednek a gyorsvonatok.
A tervek szerint 2012 végére fejezik be a vasútvonal építését, amelynek fejlesztése menetrend szerint. A beruházás költségeinek 85 százalékát az Európai Unió finanszírozza, 15 százalékát hazai forrásból fedezik.
A Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) részeként megvalósuló munkálatok során felújítják a vasúti pályát és az alépítményt, valamint a felsővezetéket. A kijelölt állomásokon biztosítják a 750 méter hasznos vágányhosszt, elvégzik az állomások felújítását, akadálymentesítését, aluljárókat és széles peronokat építenek ki.