Garázsba a Ferrarival
A hírügynökség szerint kérdéses, mire lesz képes majd a részvényár folyam a legendás autók árnyékában. Az biztos, hogy egy nyolcvanas években gyártott Testarossa ma olyan befektetés, amelyet a vállalat részvénye aligha tud majd felülmúlni.
A régi Ferrarik ára ugyanis 2006 óta meghétszereződött a Hagerty Price Guide index szerint – ezt az 1950 és 1980 között gyártott 13 legkeresettebb Ferrari-modell szabadpiaci árából vezették le. A későbbi modellekkel sem vásárolnak zsákbamacskát, elég a már említett Testarossára gondolni, amelynek az ára az utóbbi egy évben a duplájára nőtt.
Szakértők szerint illúzió azt várni, hogy ez minden évben megismétlődik, de az is biztos, hogy ezen sportkocsik esetében értelmetlen az értékcsökkenésről beszélni. Még akkor is, ha az autóklasszikusok százmilliárd dollárosra becsült piacán időnként erős korrekció lép fel. Szakértők még emlékeznek arra, hogy a kilencvenes évek elején volt olyan kegyelmi időszak, amikor fél áron lehetett Ferrarikhoz jutni.
A mostani gyorsulási tempót a FIAT Chrysler Automobiles (FCA) csoporthoz tartozó Ferrari részvényárfolyama megközelíteni sem tudja, bár kétségtelen, hogy az autógyártó papírjaiért közelharcot fognak vívni a befektetők, s a felkínált tízszázalékos pakett kevés lesz. Az FCA 11 milliárd dollárra értékeli a „koronagyémánt” piaci értékét. A részvénycsomag eladásából remélt ötmilliárd dollár részét képezi majd annak az 53 milliárdos összegnek, amelyet az FCA a Maserati, az Alfa Romeo és a Jeep globális márkákká történő fejlesztésére fordít.