Futómű és üléscsere a Rábánál
A Rába Járműipari Holding Nyrt. stratégiájának megfelelően új, saját fejlesztésű termékekkel bővítette buszpiaci termékpalettáját - tájékoztatta lapunkat a társaság. A busz futóművek legújabb, második tárcsafékes generációja a városi tömegközlekedésben egyre nagyobb szerephez jutó alacsonypadlós piaci szegmens számára készült. A Herend névre keresztelt üléscsalád ugyanakkor nem csak a városi és elővárosi autóbuszok, de villamosok gyártását meghatározó jövőbeni igényeket is kielégíti.
„A Rába számára stratégiai szektort jelentő buszpiacon az aktuális trendekre épülő termékfejlesztéseink célja, hogy képességeinket a lehető legteljesebb mértékben kiaknázva erősítsük pozíciónkat"- közölte Pintér István. A Rába Nyrt. vezérigazgatója szerint stratégiai törekvésük, hogy önálló, illetve megrendelőikkel közösen kialakított megoldásaikkal bővíteni tudják piacukat.
A Rába három üzletágat felölelő vállalatcsoportjának éves árbevétele a társaság közlése szerint mintegy 230 millió euró. Ennek jelentős része az exportpiacokról származik - elsősorban az Európai Unió, és a FÁK tagállamaiból, illetve az Egyesült Államokból. A társaság közel negyven éve van jelen futóműveivel a buszpiacon. Termékeivel a midibuszoktól a csuklós városi buszokig valamennyi járműtípus gyártóit képes kiszolgálni.
Legújabb megoldásaikkal az alacsonypadlós járművek gyártóit célozták meg. A társaság hagyományos piacain is egyre nagyobb számban forgalomba kerülő járműveknél egyszerre követelmény az alacsony padlómagasság, az átjárható utastér és terhelhetőség.
A Rába alkatrész és a futómű üzletágban elvégzett párhuzamos termékfejlesztés révén a cég üzletágai komplex megoldást kínálnak buszgyártóknak. A 2010-ben lezajlott fejlesztési folyamat eredményeképpen a megvalósított megoldások „polcról levehető termékként" állnak rendelkezésre állnak. Egy-egy buszgyártó konkrét specifikációnak megfelelő finomhangolást követően azonnal felhasználhatók és beépíthetők.
A tárcsafékes futómű fejlesztés már a tavaly alapított Rába Fejlesztési Intézet és a konstrukciós csapat közös munkájaként jött létre. A Herend elnevezésű üléstípust a városi és elővárosi tömegközlekedés jövőbeni igényeire szabták. Az új gyártási technológiának köszönhetően az ülés a piaci tendenciákhoz alkalmazkodva közel 40 százalékkal kisebb súlyú és az ergonómiai szempontoknak is messzemenően megfelel.