Folytatódik a Záhony vasúti fejlesztése
Április végén megkezdődnek Záhony térségében a vasúti infrastruktúra fejlesztésének második üteméhez tartozó munkálatok. Ennek keretében a vágányokat és a bennük fekvő kitérőket és átszeléseket korszerűsítik az állomásokon és rendező pályaudvarokon. De megújulnak azokat az egyéb szerkezetek is, amelyek a hazánkban máshol alkalmazott normál nyomtávolságtól való eltérésük miatt előzetes tervezést és gyártásfejlesztést igényelnek.
A beruházás első üteme 2010 novemberében zárult le, a korszerűsítés során átépítették a nyílt vonali és állomási átmenő vágányokat: Záhony-Tuzsér között öt kilométer, Tuzsér-Eperjeske között 1,9 kilométer, Záhony–Eperjeske között 1,1 kilométer, Eperjeske–Tornyospálca között kilenc kilométer hosszon. Ugyancsak a korszerűsítés első ütemében végezték el azoknak a felépítményi szerkezeteknek a cseréjét, amelyek nem igényeltek speciális tervezést és gyártásfejlesztést. A beruházással megszüntették a lassújeleket és a lezárt vágányszakaszokat, biztosították a 24,5 tonna tengelyterhelést, ezzel csökkentek az üzemeltetési költségek, növekedett a forgalmi kapacitás.
A beruházó NIF Zrt. közbeszerzési pályázaton választotta ki a kivitelező EUROKAPU-2011 Konzorciumot (a konzorcium tagjai a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Szentesi Vasútépítő Kft., a Közgép Zrt.). A teljes felújítási projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg a Kohéziós Alap társfinanszírozásával.
A két ütem támogatási összege összesen bruttó 25 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.