Fogynak a magyar élelmiszerek a boltokból
A kilencvenes évek elején elért 92 százalékról 60-65 százalékra csökkent a magyar élelmiszerek aránya a bolti kínálatban. Az agrártárca új élelmiszeripar-fejlesztési stratégiával javítana a helyzeten, ha azt elfogadja a kormány. Élelmiszeripar-fejlesztésre összesen 300 milliárd forintot különítenek el 2020-ig, de a részletek továbbra sem ismertek – írja az agrarszektor.hu
Hamarosan elfogadhatja az élelmiszer-ipari fejlesztési stratégiát a kormány, miután tavaly decemberben már jóváhagyta a dokumentumról szóló jelentést – közölte egy szakmai rendezvényen Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium államtitkára. Az iparág megújítására 2020-ig mintegy 300 milliárd forintot szánnak, ami versenyképesebb, innovatívabb és eredményesebb vállalkozásokhoz, illetve bővülő foglalkoztatáshoz vezet.
Az államtitkár szerint a kilencvenes évek elején a bolti kínálat mintegy 92 százalékát adták a magyar élelmiszerek, de az arány mára 60-65 százalékra csökkent. A kormány több lépésről is döntött az arányok javítása érdekében, így például 2012 szeptemberében hatályba lépett a magyar termék rendelet.
Kecskeméti Attila, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője az MTI-nek elmondta: jelenleg a Magyar termék, a Hazai termék és a Hazai feldolgozású termék védjegy mintegy 3200 terméken található meg. A védjegy használata pénzbe kerül: az 50 ezertől 900 ezer forintig terjedő éves díjat a vállalatok árbevételük alapján fizetik. A maximális díjat 8 milliárd forint éves árbevétel felett kell fizetni.