A PSZÁF melegen ajánlja
Általános fogyasztóvédelmi ajánlást adott ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete. A felügyelet többek között elvárja a pénzügyi szervezetektől, hogy, a fogyasztó tényleges igényeit, körülményeit és pénzügyi ismereteit mérlegelve, a fogyasztó számára legmegfelelőbb, hosszabb távon is vállalható és teljesíthető pénzügyi terméket, szolgáltatást kínálják számára. Ezen túlmenően a pénzügyi szervezetek fordítsanak fokozott figyelmet az érdekeiket csak korlátozottan képviselni képes fogyasztókra így a kiskorúakra, idősekre.
A PSZÁF elvárja a pénzügyi szervezetektől kapjon a fogyasztó teljes körű, kiegyensúlyozott és közérthető információt az előnyök mellett a hátrányokról, a kockázatokról is, váljék lehetővé a hasonló termékek közötti összehasonlítás.
A szolgáltatók emellett egyértelművé, egyszerűvé és közérthetővé kell, hogy tegyék a szerződési feltételeket, átlátható díjjal és költséggel. A pénzügyi szervezetek számoljanak a fogyasztó megváltozott élethelyzetével - munkanélküliség, betegség - reagáljanak rugalmasan a fogyasztó pénzügyi nehézségeire, segítsék a fogyasztót tisztességes és méltányos eljárással, áthidaló megoldásokkal.
A fogyasztóvédelmi ajánlások következetes alkalmazása, így az erősödő fogyasztóbarát szolgáltatói magatartás elősegítheti a bankok, biztosítók és más pénzügyi szolgáltatók iránti lakossági, fogyasztói bizalom fokozatos megerősödését is - írja közleményében a PSZÁF.
Az ajánlásban foglalt elvárások megvalósulását a Felügyelet figyelemmel fogja kísérni és a pénzügyi szervezetek működését ennek megfelelően is értékeli.
Az ajánlás megjelentetését széleskörű szakmai egyeztetés előzte meg, amelyben közreműködtek a civil fogyasztóvédelmi szervezetek, a pénzügyi fogyasztóvédelemben érdekelt társhatóságok, a pénzügyi szervezetek szakmai szövetségei. Az általános, minden felügyelt szektorra vonatkozó fogyasztóvédelmi ajánlást várhatóan szakágakra konkretizált (hitelintézeti, biztosítói, tőkepiaci) ajánlások fogják követni.