Foci VB csak szőrtelen lábbal

Korunk magyarjai akkor érezhetik magukat igazán trendi internetes vásárlónak, ha a férfi a kertben füvet és sövényt vágva fél szemmel új LCD-tévéjén nézi a DVD-re is rögzített foci-VB-t, míg élete párja a légkondicionált szobában beéri egy olcsó mp3-lejátszó hallgatásával is. Romániában a fürdőruha mellett ilyenkor már tanszert vásárolnak, a törökök lázas gyermek-tologatásba, takarításba és mosogatásba kezdenek, Bulgáriában pedig ilyentájt a lábszőrtelenítő a sláger.

Online vásárlás
Online vásárlás

A foci VB nemcsak a sörforgalomra, de az internetes vásárlásokra is erősen hat. Minden tizedik netes vásárló a VB kapcsán szerez be műszaki terméket a webshopokban - derült ki az Árukereső.hu friss felméréséből. A piacvezetőként bemutatkozó ár-összehasonlító oldal az idény online vásárlási szokásait vizsgálta.

A nyári szezonban LCD TV és DVD lejátszó, valamint a fűkasza és sövényvágó az abszolút sláger. Az ár-összehasonlító portál partnerországaiban epilátort és tanszert keresnek a neten.

Az Árukereső szerint az internetes vásárlók tudatosan készülnek a nyárra és a foci VB is nagy hatással van az eseményhez kapcsolódó termékek forgalmára. Akik a következő három hónapban tervezik műszaki cikkek beszerzését, azok közül minden tizedik ember a foci VB előtti, kedvező akciókkal kecsegtető időszakra időzíti vásárlását.

A nyári időszakban nem csak focira, de kertészkedésre is hajlandóak vagyunk többet áldozni. Június és augusztus között például a fűkasza kereslete megkétszereződik, és háromszor annyian kattintunk a sövényvágóért, mint az év többi részében.

A hőségre rutinosan készülünk: ebben az időszakban megduplázódik a légkondicionálók kereslete. A legnépszerűbb sporteszköz a bicikli; drótszamarat a nyári időszakban 25 százalékkal többen keresnek.

„A nyári hónapokban az érintőképernyős mobiltelefonok, LCD tévék és a hordozható DVD lejátszók jelentős forgalomemelkedésére számítunk. A vásárlók 55 százaléka 50 ezer forint felett tervez költeni nyári műszaki cikkekre. Felmérésünk szerint az emberek kétharmada gondolja úgy, hogy a minőség a legfontosabb a vásárláskor, de a konkrét beszerzésnél már az ár lesz a meghatározó" - mondta Rácz István, az arukereso.hu Kft. marketingigazgatója.

Minél magasabb az ár, annál férfiasabb a döntés. A felmérés alapján kiderült, hogy a vásárlásra költött összeg emelkedésével a nők befolyása csökken. Míg egy MP3-lejátszó megvásárlását a hölgyek határozzák el, addig egy 100 ezer forint feletti értékű LCD-tévé beszerzésénél jellemzően a férfiak mondják ki a döntő szót.

Míg mi magyarok nyaralással és a foci VB-vel vagyunk elfoglalva, addig keleti szomszédaink ilyenkor már készülnek az iskolára: az Árukereső romániai partneroldalán a tanfelszerelések kereslete nyáron megháromszorozódik. A strandolásról azért ők sem feledkeznek meg: fürdőruhából például négyszer több fogy. Bulgáriában a magyarokhoz hasonlóan megugrik a légkondicionálók kereslete, azonban a bolgárok nem csak a hűs levegőre, hanem a makulátlan lábakra is igényesek: itt többek közt az epilátorok forgalma ugrik meg látványosan.

A törökök nyáron is figyelnek a tisztaságra: a török ár-összehasonlító oldalon a légkondicionálók mellett a porszívók és a mosogatógépek kereslete is érzékelhetően megnő. A téli összebújások pedig meghozzák gyümölcsüket: ilyenkor fogy a legtöbb babakocsi is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.