Festékpiac: lesz, aki nyer a vasárnapi zárva tartáson

Lesz olyan, aki örül majd a vasárnapi zárva tartásnak. A hazai tulajdonban lévő festék és vakolatgyártó Poli-Farbe Vegyipari Kft.-t vélhetően jobb helyzetebe hozhatja az intézkedés. Ennek elsősorban az a magyarázata, hogy a társaság forgalmának mintegy 80 százaléka olyan szakkereskedéseken, festék és barkácsboltokon alapul, amelyek jellemzően családi vállalkozások.

A vasárnapi zárva tartás javíthat piaci pozícióikon, miután sokan tervezik, hogy kinyitnak a hét utolsó napján is – magyarázta Mezőcsáti László, a Poli-Farbe értékesítési és marketing igazgatója sajtótájékoztatójukon. Van is mit keresniük, mert a statisztikák szerint a nagy barkácsáruházak forgalmának 15-18 százaléka jött össze vasárnap. (Hozzátette, hogy ma már a szakkereskedéseket távolról sem sufni boltok. Ezek a vállalkozások immár szinte kis áruházak, s kínálatuk a nagy forgalmazókéval vetekszik.)

Egyébként sem lehet panaszuk ezeknek a családi cégeknek az elmúlt évre – fejtették ki a Poli-Farbe részéről. A megelőző négy-öt évben a barkácsáruházak és hipermarketek teret nyertek a festékpiacon. Ez a tendencia azonban tavaly megtört, és 2014-ben a szakkereskedések súlya növekedett. Mezőcsáti László szerint ez a helyzet azzal is magyarázható: a magyar piac nem volt azon a szinten, hogy ilyen mennyiségű barkácsáruházat eltartson. A családi hátterű szakkereskedések térnyerése ráadásul az idén nagy valószínűséggel még növekszik is, ami többi között a Baumax lánc kivonulására vezethető vissza.
Az elmúlt év azonban nem csak utóbbi változások miatt volt jelentős a magyar festékpiacon – mondta Szabó Antal, a cég ügyvezetője. A forgalmazói csatornák súlyának változása mellett több év után a forgalom élénkülését is tapasztalták a gyártók.

A növekedést – tonnában mérve - a Poli-Farbe szakemberei 5-6 százalékra tették, míg forintban körülbelül 10 százalékos volt a fejlődés. A cég szakemberei szakértői becslések alapján egyébként 24-27 milliárd forintra teszik a honi festékpiacot. A Poli-Farbe növekedése ráadásul meghaladta a piac bővülését, hiszen a cég 14 százalékos bővüléssel 9,2 százalékos forgalmat, s 874 millió forint eredményt produkált. A vállalat árbevételén belül az export súlya tavaly 6,5 százalék volt.

Hozzátették: jelentős eredménynek tartják, hogy a válság ellenére egyszer sem kellett elbocsátásokat tartani a vállalatnál. A bócsai székhelyű cég átlagos dolgozói létszáma 226 fő, amely szezon idején rendszerint 250 körülire emelkedik. Ráadásul a telephelyen tavaly egy 200 millió forintos beruházás révén átadtak egy gyártó és raktárcsarnokot is, amely mellé egy új laboratóriumot is építettek.
A hazai piaci igények változásával kapcsolatban kifejtették, hogy egyre több színt szeretnének látni a vevők, s ezzel párhuzamosan a készre kevert színek iránti igény is fokozatosan növekszik. Az idei évre egyébként a vállalat mintegy 4 százalékos forgalombővülésre számít – jegyezte meg Szabó Antal.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.