Ferihegy 1: parkoló ingázóknak
Megváltozott névvel és céllal, de ismét megnyitotta kapuit a budapesti repülőtér 1. Terminál hosszú távú parkolója –adta hírül a BA. A társaság közleménye szerint a repülőtéri parkoló mostantól a P+R rendszerhez hasonló szolgáltatást kínál, így hozzájárul a főváros környezeti és zajterhelésének mérsékléséhez. A repülőtér üzemeltetője a lépéssel elsősorban a főváros és az agglomeráció között naponta ingázók számára kínál parkolási lehetőséget a MÁV Ferihegy vasútállomás közvetlen közelében.
Az 1. Terminál két hónappal ezelőtti bezárása óta a terminál pakolói teljesen kiürültek, a repülőtér üzemeltetője ezért más hasznosítási lehetőségeket keresett. Július végén a korábbi hosszú távú parkoló helyén egy P+R rendszerű „Ferihegy megálló” parkoló nyílt, ami az út túloldalán lévő vasútállomásra utal. A Budapest Airport célja, hogy az agglomerációból a főváros irányába munkába járók mindennapjait segítse, olcsóbbá tegye: az átlagos munkaidőhöz igazított tarifa szerint 14 óra parkolás mindössze 500 forint, ami egy kicsivel több, mint 1 liter üzemanyag ára. A tömegközlekedést is beleszámítva ez jóval kevesebb, mint amennyiből a 16 kilométerre lévő városközpontig oda-vissza meg lehet tenni az utat autóval. A nonstop, 24 órás parkolás 1000 forintba kerül.
A Ferihegy megálló P+R parkolóban 128 férőhely áll az autósok rendelkezésére, innen 2 perc sétával lehet eljutni a vasútállomáshoz, ahol a BKV-bérlettel is igénybe vehető vonatokra lehet átszállni. A repülőtérről vasúttal 10-25 perc alatt elérhetők Budapest legfontosabb közlekedési csomópontjai, mint Kőbánya-Kispest, Zugló, illetve a Nyugati pályaudvar. A repülőtéri parkoló ezért valódi alternatívát kínál az autósok számára, hiszen a tömegközlekedés révén a reggeli és esti csúcsidőszakokban nem csupán olcsóbb, hanem gyorsabb és kényelmesebb eljutást is lehetővé tesz.
A BA szerint a parkoló üzembe állítása környezetvédelmi célokat is szolgál, hiszen a P+R rendszerű parkolók egyik fontos célja a város autóterhelésének, pontosabban szén-dioxid-lenyomatának a csökkentése, amivel elősegítik a tisztább és gazdaságosabb a tömegközlekedés térnyerését. A kevesebb autóval pedig nemcsak a szennyezés, hanem a zaj mértéke is jelentősen csökken.