Felvette a ritmust a Spotify
Pénzt szerzett és ezzel időt nyert a Magyarországon is jelenlévő online zeneszolgáltató, a brit–svéd Spotify. A cég piaci helyzetének megerősítését célzó fejlesztésekhez 400 millió dollárra volt szükség, de ezt végül nem tőzsdei részvénykibocsátással, hanem inkább magánbefektetőktől kalapozták össze. Részben, hiszen a Goldman Sachs bankház mellett az Abu-Dzabi állami befektetéseit kezelő alap is betársult az ígéretes vállalkozásba.
A Spotifynál úgy döntöttek, a tőzsde még várhat, amíg rendesen fel nem cicomázzák a menyasszonyt, azután ugyanis tulajdonosaik sokkal magasabb profittal tudnak túladni a üzletrészükön. A tőkeemeléssel a Spotify értéke eléri a 8,4 milliárd dollárt, azaz messze többet kóstál, mint versenytársai, a Rdio, a Rhapsody vagy a Deezer. A fő rivális, a Pandora sem sokkal ér többet 3,5 milliárd dollárnál.
A Spotifynak világszerte 15 millió előfizetője van, mellettük 45 millió aktív felhasználóval is rendelkeznek, ők egyelőre nem termelnek bevételt a cégnek. A Spotify szolgáltatásait a Sony PlayStation játékkonzoljain, az Uber utazásmegosztó autóiban is el lehet érni, de számos járműgyártó extraként kínálja a nonstop zenehallgatás lehetőségét. A tavalyi évét 1,3 milliárd dolláros bevétellel záró Spotify még kimagaslik az internetes zenecégek köréből, de előnye gyorsan olvadhat az Apple hasonló szolgáltatásának nyárra ígért bevezetése után.