Felvette a ritmust a Spotify

Pénzt szerzett és ezzel időt nyert a Magyarországon is jelenlévő online zeneszolgáltató, a brit–svéd Spotify. A cég piaci helyzetének megerősítését célzó fejlesztésekhez 400 millió dollárra volt szükség, de ezt végül nem tőzsdei részvénykibocsátással, hanem inkább magánbefektetőktől kalapozták össze. Részben, hiszen a Goldman Sachs bankház mellett az Abu-Dzabi állami befektetéseit kezelő alap is betársult az ígéretes vállalkozásba.

A Spotifynál úgy döntöttek, a tőzsde még várhat, amíg rendesen fel nem cicomázzák a menyasszonyt, azután ugyanis tulajdonosaik sokkal magasabb profittal tudnak túladni a üzletrészükön. A tőkeemeléssel a Spotify értéke eléri a 8,4 milliárd dollárt, azaz messze többet kóstál, mint versenytársai, a Rdio, a Rhapsody vagy a Deezer. A fő rivális, a Pandora sem sokkal ér többet 3,5 milliárd dollárnál.

A Spotifynak világszerte 15 millió előfizetője van, mellettük 45 millió aktív felhasználóval is rendelkeznek, ők egyelőre nem termelnek bevételt a cégnek. A Spotify szolgáltatásait a Sony PlayStation játékkonzoljain, az Uber utazásmegosztó autóiban is el lehet érni, de számos járműgyártó extraként kínálja a nonstop zenehallgatás lehetőségét. A tavalyi évét 1,3 milliárd dolláros bevétellel záró Spotify még kimagaslik az internetes zenecégek köréből, de előnye gyorsan olvadhat az Apple hasonló szolgáltatásának nyárra ígért bevezetése után.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.