Felszámolják a Schlecker drogériákat

Felszámolják a Schlecker német drogérialáncot, a több mint 13 ezer dolgozónak már júniusban felmondanak.

A fénykorában több mint 10 ezer boltot üzemeltető cégcsoportból csak az IhrPlatz és a Schlecker XL nevű hálózat működik tovább, az összesen 800 drogériát mintegy 5 ezer alkalmazottal együtt a Dubag nevű német befektetési társaság veszi át.

Felszámolják a Schlecker német drogérialáncot
File photo of a man walking in front of a former shop of the drug store chain Schlecker in Berlin March 14, 2012. The administrator of insolvent German drugstore chain Schlecker said June 1, 2012, a preliminary purchase deal had been signed with an investor for the group's Ihr Platz unit. Earlier on Friday, the administrator said loss-making Schlecker would be wound down after failing to find a buyer for the chain. REUTERS/Fabrizio Bensch/Files (GERMANY - Tags: BUSINESS EMPLOYMENT)

A tulajdonos-alapító Anton Schlecker 50 éve indított vállalkozása 2004 óta veszteséges. Csak tavaly mintegy ezer boltot kellett bezárni, az éves veszteség pedig 200 millió euró volt. A csődeljárás az idén januárban kezdődött. Februárban bejelentették, hogy elbocsátanak csaknem 12 ezer dolgozót, bezárnak 2400 üzletet, és befektetőt keresnek a megmaradt hálózat szanálásához.

Beszámolók szerint a lehetséges befektetők nem kívántak fizetni a hálózat átvételéért, és az adósság jelentős részének elengedését kérték. A hitelezőkkel nem sikerült megállapodni, ezért fel kell számolni a többi 2.800 drogériát. Így összesen nagyjából 13.500 ember – főleg középkorú nő – veszíti el a munkáját. A döntést a hitelezők keddi közgyűlésén véglegesítik.

Anton Schleckert a Forbes amerikai magazin tavaly még a 26. leggazdagabb németként tartotta számon, vagyonát 2,5 milliárd euróra becsülte. A Handelsblatt című üzleti lap hétfői beszámolója szerint Schlecker 2004 és 2011 között 650 millió eurót fordított vagyonából a társaság veszteségének kiegyenlítésére. A család vagyona jelenleg 35-40 millió euró, de Schlecker nevén néhány ingóságon kívül semmi sincs. A cégcsoport szanálásával megbízott csődgondnok társaság a cikkre reagálva jelezte: megvizsgálják, hogy szabályosan került-e a vagyon Schlecker családtagjaihoz. 

Elemzők szerint a drogérialánc azért ment csődbe, mert nem fejlesztették az üzleti modellt, nem korszerűsítették az üzleteket, a márka így megmaradt a nyolcvanas-kilencvenes évek színvonalán. A vásárlók nagy része átpártolt a modern, kényelmes üzleteket üzemeltető és az illatszerek, háztartási szerek mellett egy sor szolgáltatást is kínáló versenytársakhoz.

A drogérialánc 2006-ban belépett a magyar piacra, majd 2011 elején kivonult. Akkor országszerte 22 üzlete volt, ebből 12 Budapesten, míg a piacvezetőknek, az ugyancsak német dm-nek és Rossmann-nak már több száz.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.