Félreértette cikkünket a GYSEV

Félreértette múlt pénteki cikkünket a GYSEV. A társaság közleményében úgy cáfol bennünket, hogy ugyanazt mondja, amit mi: nem lobbizik a Magyarországra tervezett kínai cargobázis egyik lehetséges helyszíne mellett.

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. keddi közleménye szerint Dávid Ilona elnök-vezérigazgató cáfolja a Népszabadság július 1-jei számában megjelent híreket, amely szerint a magyar-osztrák tulajdonban lévő vasúti vállalat a Vát és Porpác közötti repülőtér megépítése mellett lobbizna.

A közlemény szerint:

„A GYSEV Zrt. stratégiája és üzleti terve 2010 őszén elkészült, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2011-ben el is fogadott. Ennek központi eleme, a jelenlegi közlekedéspolitikával is összeegyeztethető törekvés: amely szerint a társaság Nyugat-Magyarország meghatározó regionális személyszállítási közszolgáltatójává váljon, az üzemméretét optimalizálja. Amennyiben a vonalátvétel megvalósul, a régi és új vonalainkat folyamatosan fejleszteni fogjuk, ami a térségben a közösségi közlekedés minőségi változását eredményezi majd.

A közlekedéspolitikai és üzleti célok feltétele, hogy a vonalak átvételét követően a vonalak az Európai Uniós finanszírozású, KÖZOP források igénybevételével kerüljenek felújításra. A GYSEV Zrt. üzleti tervének elkészítésekor a szolgáltatás minőségének fejlesztésén, a folyamatos beruházásainkon, az intermodális közlekedés megvalósításán volt a hangsúly. Kína szándékairól, akkor semmilyen értesülésünk nem volt.” – mondta Dávid Ilona.

„A személyszállítás zavartalan működésének fenntartását illetve a versenyképesség biztosításához szükséges fejlesztéseket a GYSEV - az uniós forrásoknak köszönhetően - gyorsan, hatékonyan, és alacsony költséggel tudja megvalósítani és a megvalósított infrastruktúrát hatékonyan képes működtetni a bővítés következtében előálló optimalizált vállalati méret miatt. Erre koncentrál most a GYSEV, hiszen a vonalátvétellel nem csak a személyszállítás zavartalan működését, de a munkavállalók integrációját és biztonságérzetének kialakítását is biztosítania kell." – mondta a vezérigazgató asszony.

Árufuvarozási érdekeltsége a GYSEV-nek, mint anyacégnek van, azonban az áruforgalom bonyolítása a 100%-ban állami tulajdonban lévő GYSEV CARGO Zrt. feladata. A GYSEV CARGO Zrt. vasúti árufuvarozási tevékenységét folytató, jogilag önálló vasúti fuvarozó vállalat, amely 2011. január 1-jétől látja el a továbbra is integrált formában működő GYSEV Zrt. vasúti árufuvarozási és logisztikai tevékenységét. Tevékenysége keretében jelentős részt vállal egyrészt a kelet-nyugati irányú és észak-déli irányú európai tranzit vasúti árufuvarozás piaci szegmenseiben, másfelől a magyar és osztrák export, import vasúti árufuvarozásban. Az új vonalak felújítása után az észak-dél irányú korridor megerősödésével, a vasúti árufuvarozás alternatívája lehet a közúti teherszállításnak. A 86-os út kamionos leterheltségének egy része átterelhető vasútra, ami szintén a hazai közlekedéspolitikai törekvéseknek egyik meghatározó eleme.

Ezzel szemben:

A GYSEV közleményével szemben múlt pénteki cikkünkben éppen arról írtunk, hogy bár több érv is szólna mellette (például az említett Porpác-Szombathely közötti vasútvonal átvétele), a GYSEV nem akarja elkötelezni magát a kínai cargobázis Szombathely-közeli helyszíne mellett. Az érintett cikket itt olvashatja el: http://nol.hu/gazdasag/20110701-megsem_szombathelyre_repulnek_

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.