Felpörgne a RÁBA

Öt év múlva a Rába ismét a válság előtti mintegy 60 milliárd forint árbevételt éri el a 2011-2015-re szóló stratégiai terv szerint - jelentette be Pintér István, a Rába Járműipari Holding Nyrt. elnök-vezérigazgatója. Az időszak során évi 2-2,5 milliárd forintot terveznek beruházásokra fordítani - tette hozzá.

Az időszak során évi 2-2,5 milliárd forintot terveznek beruházásokra fordítani - tette hozzá. A stratégia célja a válság előtti méret elérése nagyobb nyereségességgel. A "Fókuszált növekedés" című stratégiát már jóváhagyta a Rába igazgatósága.

Az idei év negyedik negyedévben a megrendelések alapján a 2009. évi 34,99 forint árbevétel öt százalékos növekedésével számol a társaság.

Az első kilenc hónapban az árbevétel 25,48 milliárd forint volt, a 2009 első három negyedévében elszámolt 1,55 milliárd forint veszteséget viszont az idén 576 millió forintra sikerült mérsékelni - áll nemzetközi számviteli szabvány (IFRS) szerinti hétfőn közzétett első kilenc havi konszolidált gyorsjelentésben. Üzemi szinten a Rába 264 millió forint nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 55,6 millió forinttal.

Pintér István a stratégiai tervben szereplő beruházások kapcsán emlékeztetett arra, hogy a Rába eddig sem "szaladt túl" a szükséges kapacitásbővítésen. Az évi 2-2,5 milliárd forint beruházásban szerepel a Rába Fejlesztési Intézetre három évre szánt 1,5 milliárd forint, a kapacitások szinten tartása és hatékonyságuk növelése, valamint a vevői igényeket kielégítő projektberuházások.

Az öt évre szóló stratégia része az oroszországi eladások függvényében termelő kapacitás kiépítése, és egy európai uniós tagállamban lévő alacsony kockázatú, nem nagy cég megszerzése az értékesítés felfutásának gyorsítására. A Rába októberben jelentette be, hogy új terméket, komplett futóművet szállít az orosz piacra a GAZ csoporthoz tartozó Ural vállalattal kötött megállapodás alapján.

A Rába tervei között szerepel a magyar autóbusz tömegközlekedés rekonstrukciós programjában való részvétel is.

A stratégia alapja a meglévő vevőkörre alapozott növekedés, a magasabb hozzáadott értékű termékek, egyebek között komplett megoldások előállítása lehetőleg Rába márkanévvel, valamint az ingatlanhasznosítás.

Ez utóbbi témakörben a Rába elnök-vezérigazgatója elmondta: elkészült a helyi önkormányzattal kötött megállapodás alapján a belvárosi ingatlan megvalósíthatósági tanulmánya. A 10-15 éves projekt várhatóan 2011-ben indul - tette hozzá.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.