Félpénzért kötik a cascót

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) árának rekordmértékű esése magával rántotta a cascók díját is. Az év közben még 90 ezer forint feletti átlagdíj a kgfb-kampányban eddig megkötött casco szerződéseknél 40 ezer forintra zuhant vissza.

Az idei kgfb-kampány nemcsak a kötelező biztosítások árát rántotta soha nem látott mélységbe, de a casco átlagdíját is. Az év közben még 90 ezer forint feletti casco átlagdíj a Netrisk.hu biztosítási portálon november elseje óta megkötött casco szerződések esetében 40 ezer forintra esett. A legtöbben a kötelező biztosítás mellé a KÖBE casco szerződését választják, ezt követi az Allianz, majd az MKB Biztosító. (Váltson kötelezőt nálunk!)

Egyre olcsóbbak a biztosítók. Idén novemberre negyvenezer forintra csökkent a casco átlagdíja
Baleset e legveszélyesebbek között számon tartott Szentendrei úton

Aki tehát az idei kötelező biztosítási kampányban nem vált, valóban hatalmas megtakarításról mond le. A Netrisk.hu portálon eddig elvégzett, több mint négymillió díjszámítás alapján az ügyfelek több mint 93 százaléka profitálhat kötelező biztosítása újrakötéséből, amely megtakarítási lehetőséget tetézik a most választható alacsony casco díjak.

Sokan tartanak még attól, hogy a kötelező biztosítási ajánlatokat mérlegelve csupán az ár alapján döntsenek. A félelem a MÁV Biztosító csődje után érthető. Kevesen tudják ugyanakkor, hogy a tavaly életre hívott kármentő alap ma már biztosítékot jelent az autósoknak arra az esetre, ha biztosítójuk nem tudna fizetni az okozott kár után. Azoknak tehát, akik sem casco biztosítást, sem egyéb kiegészítő szolgáltatást nem igényelnek, érdemes az ár alapján dönteni.

További szempont lehet viszont - a casco együttkötési akciók mellett - azon új, kiegészítő termékek köre, melyek a szerződő ügyfélnek nyújtanak szolgáltatást. A Posta Biztosító okozói kiegészítő biztosítása, illetve a Genertel mini cascója - melyek az okozott baleset esetén részben megtérítik a saját autóban keletkezett kárt is, vagy használhatóak akár a casco önrész kiváltására - gyorsan népszerűek lettek. A Netrisk.hu portálon a Genertelt választó autósok 42 százaléka él például a mini casco lehetőségével.

Ma mintegy 800 ezer autós rendelkezik casco szerződéssel, ami azt jelenti, hogy minden ötödik autós rendelkezik teljes vagy részcascóval. Korábban főleg a finanszírozott autók esetében volt jellemző a teljes körű casco biztosítás. Az elmúlt néhány évben viszont az elérhető konstrukciók az ügyféligényeknek megfelelően módosultak: a casco díjak jelentősen csökkentek és a részcasco konstrukciók is széles körben jelentek meg. Az új piaci helyzetben már azoknak is érdemes megfontolni a kötést, akik eddig úgy gondolták, hogy a casco biztosítás drága és nem engedhetik meg maguknak.

– A ma rendelkezésre álló kínálat rendkívül széles, a választás az egyedi ügyféligény függvénye: köthető teljes körű casco, részcasco vagy akár az online biztosításkötés elterjedésére építő e-casco is. Ez utóbbi előnye egyébként a kényelmes ügyintézés mellett az is, hogy mivel az online értékesítési csatorna üzemeltetési költségei sokkal alacsonyabbak, a hagyományos módon köthető termékekkel szemben kedvezőbb áron érhető el - összegzi a helyzetet Tóth István, az Union Biztosító igazgatósági tagja.

A biztosítók a termékek és a konstrukciók kialakítása során folyamatosan figyelemmel kísérik az ügyféligényeket; különösen igaz ez a kötelező biztosítási kampányidőszakban. Az idei év jellegzetessége, hogy a kötelezővel egy időben a casco biztosítás is fokozottan előtérbe kerül. Az együttkötési lehetőség mellett, a kötelezőben alkalmazott szabályok - bónuszkedvezmény érvényesítése, az elért fokozat továbbvitele - a casco konstrukciókban is szerepet kapnak, amiben az Union Biztosító egyedi konstrukcióinak köszönhetően a piac élén jár.

– Erős ügyféligényre reagáltunk, amikor a kötelezőben elért bónuszfokozatokat a casco-rendszerünkbe is bevezettük. Ennek is köszönhető, hogy a piaci átlagdíjhoz képest 25 százalékkal kedvezőbb, akár 30 ezer forinttal olcsóbb díjazást biztosíthatunk ügyfeleinknek online értékesítési csatornánkon, az Union24.hu-n - mondja Tóth István.

A kötelező biztosítással kapcsolatban az autósok számára egyértelmű, hogy a balesetmentes vezetéssel évről évre egyre magasabb bónuszfokozatba kerülnek és ezáltal kedvezőbb kötelező díjszabásra számíthatnak. Ezzel szemben a casco esetében az átlagosan elérhető bónusz fokozat sokkal alacsonyabb, sőt vannak, akik még a casco bónuszról sem hallottak.

Bár nem csak finanszírozott autók esetében beszélhetünk casco biztosításról, a finanszírozás szerepe a piaci folyamatokban még mindig meghatározó. A casco szerződések átlagos élettartama finanszírozott autók esetében nagyjából 3-4 év, így az ez idő alatt elérhető bónuszfokozat - ami nem azonos a kötelező bónusszal - véges, általában C2-C3-nál megáll. Bár a finanszírozás lejártával az ügyfelek jellemzően a cascót is felmondják, az autó általában még a tulajdonukban marad. A már elért casco bónusz viszont féléves időtartam után elveszik, pedig egy újabb autóvásárlásnál hasznos lenne.

Erre a helyzetre ad megoldást az Union Biztosító konstrukciója, amely úgy működik, hogy a kötelezőben elért bónuszfokozat a cascóban is érvényesíthető úgy, hogy az Union jelentős előzetes kedvezményt ad sávosan a casco díjból. „Ma az ügyfelek közel 40 százalékának van magas, B9/B10 bónuszfokozata. A kockázatarányosság jegyében ők kiemelten megbízható ügyfeleknek számítanak, és ezt a kötelező mellett a casco díjában is honorálni kell. Esetükben a magas, kötelezőben elért bónuszfokozat akár 30 százalékkal kedvezőbb casco díjszabást is eredményezhet" - világítja meg a lehetőségeket a szakember.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.