Felmelegíti a káposztát a Microsoft és a Yahoo

A Microsoft ismét megkörnyékezte a Yahho-t, de szerényebben: hárommilliárd dollárt ajánlottak az internetes hirdetési üzletágért.

Mégis révbe érhet a Microsoft és a Yahoo frigye, közel kétéves násztánc után - értesült a Wall Street Journal egyik lapja, az All Things Digital. Információik szerint most a Yahoo on-line hirdetési üzletágára tett ajánlatot a redmondi szoftvercég, s a tárgyalások nagy sikerrel kecsegtetnek.

Ezt támasztja alá szerintük, hogy a Microsoft részéről neves tagokból álló delegáció utazott a Yahoo főhadiszállására tárgyalni: Yusuf Mehdi, a cég online reklámguruja, Saty Nadella, az online divízió kutatás-fejlesztésekért felelős alelnöke és Qi Lu, online szolgáltatásokért felelős igazgató. Az egyeztetésekben a bennfentesek szerint az első számú vezető, Steve Ballmer is részt vesz, de nem személyesen - ami mindenesetre sokat mondó.

A jövő héten már be is jelenthetik a tranzakciót, amelynek értékéről pontos információ nem látott napvilágot, de egyesek három milliárd dolláros vételárról suttognak. Jól értesültek tudni vélik, hogy a Yahoo a további években a befolyó hirdetési árbevétel tekintélyes hányadát kapná meg a hirdetési üzletág árának további részleteiként.

A Microsoft azért ilyen magabiztos, mert a saját keresője, a Bing rövid időn belül kishíján öt százalékot tudott szakítani a szponzorált linkek piacából, s ha ezeket a Yahoo-val egyszerre tudja értékesíteni, az komoly fegyvertény.

Csak így van esélyük arra, hogy a szektorban megszorongassák a Google-t, amely a keresési hirdetési piac 75 százalékát uralja az Egyesült Államokon belül, míg két konkurense együtt csak 24,5 százalékot mutathat fel.

Noha eddig mindig a Yahoo táncolt vissza a korábbi üzletektől, a sikeres tranzakciót most valószínűsítheti, hogy a cégnek minden pénzre szüksége van, mert komolyan megtépázta a recesszió. A társaság kénytelen volt megválni több ezer alkalmazottjától, és távozott maga Jerry Young alapító vezérigazgató is, aki miatt legutóbb kútba esett a frigy. Tavaly a redmondiak még 45 milliárdot ajánlottak a Yahoo egészéért, amit Young nem fogadott el.

 

Gigászok harca: Google - Microsoft háború

A Microsoftnak erőt kell gyűjtenie a Google elleni küzdelemhez, amely erősebb, mint valaha: második negyedéves jelentése szerint 1,48 milliárd dollárra emelte profitját.
Az Internet-mogul részvényenkénti 4,66 dolláros nyeresége jelentős előrelépés az előző év azonos időszakának 3,92 dollárjához képest. A negyedév nettó betévele 4,02 milliárd dollár volt. A klikkelések után fizető hirdetési szektorban 2 százalékos visszaesést könyveltek el ugyan, de a cég vezetői szerint ez nem ad okot aggodalomra.
A Microsoft és a Google nemcsak a netes hirdetések területén fog versenyezni: miután a Google elindította internetes böngészőprogramját, a Chrome-t, most nagyobbat lépett és operációs rendszert fejleszt. Ezzel a Microsoft záslóshajóját, a Windows-t támadja be

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.