Feljelentő alkalmazást indított a Nébih

Mobiltelefonos alkalmazást használva jelenthetik be a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnak (Nébih) a szabálysértő boltosokat a vásárlók.

A Nébih új mobilalkalmazása december elsejétől elérhető. Segítségével a szervezet szerint a fogyasztók hatékonyan segíthetik az élelmiszer-biztonsági problémák felderítését, és azonnal jelezhetik az általuk felfedezett szabálytalanságokat a hatóságnak.

Az egyelőre androidos okostelefonokon elérhető Nébih Navigátor nevű alkalmazással a vásárlók pontosan jelezhetik a vásárlás helyszínét és a probléma okait, amelyet a hatóság szakemberei kivizsgálnak.

Jelenteni lehet például lejárt minőségű vagy jelöletlen élelmiszert, eladáshelyi higiéniai problémát, helytelen tárolást vagy bármilyen szokatlan, gyanús körülményt. Az applikáción keresztül a telefonos híváson kívül, hangalapú, e-mailes vagy fényképes bejelentési módok közül lehet választani. A Nébih Navigátor a bejelentési lehetőség mellett számos más, hasznos információval is szolgál, például automatikusan küld élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos híreket, riasztásokat.

A tájékoztatás szerint a konkrét problémák pontos bejelentése lehetőséget ad arra, hogy a vizsgálatot gyorsan és célzottan, az adott helyszínen elvégezzék. Azok számára, akik a mobilapplikáció helyett szívesebben élnének a bejelentés lehetőségével telefonon keresztül, a Nébih 06-80-263-244-as zöld száma továbbra is rendelkezésre áll.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.