Felívelőben az elektronikus számlázás

A közüzemi számlák mellett a biztosításokért, a mobiltelefon- és internethasználatért fizetnének legszívesebben online módon a felhasználók. Az elektronikus utat sokan kényelmi és környezetvédelmi szempontok miatt választják.

Az elmúlt néhány évben robbanásszerűen indult terjedésnek az elektronikus számlafizetés - közölte a Nol.hu-val a Díjnet szolgáltató.  A társaság ügyfelei között a közelmúltban végzett felmérés szerint a lakosság elsősorban kényelmi szempontokra, illetve környezetvédelmi okokra alapozva használja a rendszert. Emellett fontosnak tartják a működés megbízhatóságát is. A ma még főként közműcégek számláit befogadó rendszerben a jövőben főként a biztosítási szektort, a mobilcégeket, illetve az internetes szolgáltatókat látnák szívesen az ügyfelek.

Ahogy évtizedekkel ezelőtt a telefon, ma már az internet könnyíti meg a lakosság életét, és segíthet a mindennapi problémák megoldásában. A mai ember számára így egyáltalán nem tűnhet meglepőnek, hogy elsősorban az ügyintézések kényelme miatt dönt a lakosság az internetes szolgáltatások mellett. A Díjbeszedő Holding Zrt. által fejlesztett Díjnet elektronikus számlabemutatási és –fizetési rendszert, éppen a lakosság gondolkodásmódjának megváltozása kapcsán, a díjbeszedési szolgáltatások tapasztalataira építve 2007 áprilisában indították útjára. Az elmúlt csaknem négy évben az egyik vezető szolgáltatóvá válva 12 szolgáltató társaság és több mint 90 ezer ügyfél csatlakozott a Díjnethez.

- A közelmúltban végzett fogyasztói felmérésben megkérdezett közel nyolcezer ember négyötöde válaszolta azt, hogy elsősorban a kényelmi szempontok vezérelték, mikor a Díjnet internetes szolgáltatása mellett döntöttek – ad rövid összegzést Majtényi Kálmán, Díjnet Zrt. vezérigazgatója. Emellett a magyarok gondolkodásmódjának pozitív változását jelzi, hogy a felmérésben szereplők mintegy 60 százalékának döntésében a környezettudatos gondolkodásmód is fontos szerepet játszott.

Az internetes szolgáltatások kihasználtságában rejlő potenciál, illetve a már említett kényelmi szolgáltatásokat figyelembe véve nem véletlen a Díjnetet használók szolgáltatásbővítési prioritása sem. A válaszadók csaknem fele szívesen intézné itt jegyvásárlásait, de ugyanekkora hányaduk akár még az autópályadíj feltöltést is a Díjneten keresztül bonyolítaná – tette hozzá a vezérigazgató.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.