Feleződtek az amerikai autóeladások
A forgalmat figyelő Autodata cég adatai szerint idén februárban mintegy 689 ezer új autó talált gazdára az Egyesült Államokban, ami még a legborúlátóbb előzetes becslésektől is elmaradt. Idén januárban 37 százalékkal csökkent a forgalom az egy évvel korábbihoz képest, ami 27 éves havi mélypontot jelentett az eladásokban.
A februári forgalmi adatokból ítélve idén 9,12 millió autót adhatnak el az Egyesült Államokban, kevesebbet a piaci szereplők által várt 10,5 milliónál, és jóval kevesebbet az elmúlt években, a pénzügyi-gazdasági világválság kitörése előtt megszokott évi 16-17 milliónál. 2007-ben még 16,15 millió, tavaly 13,25 millió új autó kelt el, ami egy év alatt 18 százalékos esést jelent.
A három nagy detroiti autógyár közül a túlélésért küzdő General Motors hazai eladásai februárban 52,9 százalékkal csökkentek, 127.296 darabra a tavaly februári 270.423-ról a forgalmat figyelő Edmunds cég szerint. A Chrysler 84.050 autót értékesített, 44 százalékkal kevesebbet a 2008 februárjában eladott 150.093-nál.
A Ford forgalma 48,4 százalékkal csökkent; az Edmunds jelentését ismertető hírügynökségi jelentés darabszámot nem közölt. Az átlagosnál kisebb mértékben csökkentek a japán autógyárak egyesült államokbeli eladásai. A Toyota forgalma 37,3 százalékkal, a Hondáé 35,4 százalékkal, a Nissané pedig 37,1 százalékkal zsugorodott idén februárban az egy évvel korábbihoz képest.
Emelkedést csak a Hyunda-Kia konszern márkái (3,6%) és a Subauru (4,5 %) tudott elérni.