Feleződtek az amerikai autóeladások

Gyorsult februárban az autóeladások visszaesése az Egyesült Államokban: átlagosan 41 százalékkal zsugorodott a piac az egy évvel korábbihoz képest, a három nagy amerikai autógyártó eladásai pedig mintegy a felére csökkentek.

A forgalmat figyelő Autodata cég adatai szerint idén februárban mintegy 689 ezer új autó talált gazdára az  Egyesült Államokban, ami még a legborúlátóbb előzetes becslésektől  is elmaradt. Idén januárban 37 százalékkal csökkent a forgalom az egy évvel korábbihoz képest, ami 27 éves havi mélypontot jelentett az  eladásokban.

A februári forgalmi adatokból ítélve idén 9,12 millió autót  adhatnak el az Egyesült Államokban, kevesebbet a piaci szereplők  által várt 10,5 milliónál, és jóval kevesebbet az elmúlt években, a pénzügyi-gazdasági világválság kitörése előtt megszokott évi 16-17  milliónál. 2007-ben még 16,15 millió, tavaly 13,25 millió új autó kelt el, ami egy év alatt 18 százalékos esést jelent.

A három nagy detroiti autógyár közül a túlélésért küzdő General  Motors hazai eladásai februárban 52,9 százalékkal csökkentek,  127.296 darabra a tavaly februári 270.423-ról a forgalmat figyelő Edmunds cég szerint. A Chrysler 84.050 autót értékesített, 44  százalékkal kevesebbet a 2008 februárjában eladott 150.093-nál.

A  Ford forgalma 48,4 százalékkal csökkent; az Edmunds jelentését  ismertető hírügynökségi jelentés darabszámot nem közölt. Az átlagosnál kisebb mértékben csökkentek a japán autógyárak egyesült államokbeli eladásai. A Toyota forgalma 37,3 százalékkal, a Hondáé 35,4 százalékkal, a Nissané pedig 37,1 százalékkal zsugorodott idén februárban az egy évvel korábbihoz képest.

Emelkedést csak a Hyunda-Kia konszern márkái (3,6%) és a Subauru (4,5 %) tudott elérni. 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.