Fékezett a használtautó-piac

Csaknem kétéves emelkedés után az idei első negyedévben megtört a használtautó-piac lendülete, mintegy három százalékkal csökkent az eladott autók száma az előző negyedévhez képest, illetve 5,7 százalékkal csökkent az átlagár, ami a tavaly év eleji szintnek felel meg - közölte a Használtautó.hu autós portál. A használtautó-index, az elkelt használt személygépkocsik összértékének változását jelző mutatószám 134,4-ről 122,8 százalékra, a tavaly félévi szintre esett vissza.
Az előző év azonos időszakához viszonyítva nem olyan borús a kép, az eladott használt autók száma 2014 első negyedévéhez képest több mint nyolc százalékkal bővült - idézi a közlemény Fodor Lászlót, a Használtautó.hu értékesítési vezetőjét.

A szakember szerint a piacon gazdát cserélő autók száma várhatóan az idei év egészében meghaladja majd a tavalyit, de a korábbi növekedési ütem valószínűleg mérséklődik.

Tavaly - elsősorban az importautókra bevezetett vagyonszerzési illeték miatt - szinte minden járműkategóriában jelentős áremelkedés volt, a növekedés átlagos mértéke meghaladta a nyolc százalékot. Ez az emelkedés azonban csak időleges lehet, mert a hazai személyautó-állomány átlagéletkora folyamatosan növekszik, és ez a kínálatban megjelenő autók átlagárát hosszú távon mindenképpen lefelé nyomja - hívta fel a figyelmet a szakportál, hozzátéve, hogy szintén lefelé mozdulhatnak az árak, ha az év egészére is jellemző lesz a mostani, 300 forint alatti euróárfolyam. A közlemény szerint, ha ez a forgatókönyv valósul meg, hiába a további mennyiségi élénkülés, a használtautó-index értéke jó eséllyel egész évben a tavalyi 134 százalékos rekordérték alatt marad.

Változatlanul az Opel és a Suzuki a legnépszerűbb használt autó, az eladott járművek 14 százaléka Opel, 10 százaléka Suzuki. Ezt a két márkát követte sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault az első negyedévben, összességében ez az öt márka biztosítja a teljes hazai használtautó-forgalom felét. Az új autóknál ugyanebben az időszakban a sort itt a Skoda vezette 13 százalékkal, az Opel a második volt 12 százalékkal, majd a Ford, a Volkswagen és a Suzuki következett. A koncentráció mértéke ezen a piacon is hasonló, öt márka adja a piac forgalmának felét.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.