Fejlesztésekkel rövidíti a sorokat a Posta
170 milliószor találkozik ügyfeleivel a Magyar Posta egyetlen év alatt. A 2700 hivatalból és más típusú postai szolgáltatóhelyből álló hálózata az állami cégekre jellemző múlt miatt sokak fejében még mindig idővámpírnak számít, pedig egy év alatt három százalékkal nőtt a hét percen belül kiszolgált ügyfelek aránya. Így július végén több mint 80 százalék volt. A Magyar Posta statisztikái azt mutatják, hogy egyre csak gyorsul az ügyintézés a postákon, ráadásul immár modern szolgáltatásokat is nyújt a kürtös vállalat.
Koncentrálnak a modern online szolgáltatásokra is, mint a mobiltelefonos csekkbefizetés, s csomag- és csekkautomata, és más mobil fejlesztések, melyeknek köszönhetően egyre apad a sorban álló ügyfelek száma. A munkaerő-kapacitást valamennyi postán a mért ügyfélforgalomhoz, valamint a várható forgalomfelfutáshoz igazította a vállalat, így sokkal flottabb lett az ügymenet, mint a korábbi években, s csökken az átlagos várakozási idő, amely 2015 első félévében 4 percre rövidült. Ez csaknem húsz másodperces javulást jelent a 2014-es adatokhoz képest.
A cég közleménye szerint a pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez, valamint egy csomag vagy levél feladásához például átlagosan alig több, mint négy percre van szükség, míg a csekkbefizetés elintézéséhez való hozzáférés átlagosan három és fél percre rövidült.