Fejlesztené magyarországi motorgyártását az Opel

A magyarországi, illetve az ausztriai motorgyárba telepítené át a termelést két németországi gyárból az Opel új tulajdonos, az osztrák-kanadai Magna. Ezzel költséget takarítana meg, s elbocsáthatna német gyáraiből 3600 munkást. A szakszervezetek nem repesnek az ötletért.

A Handelsblatt pénteki beszámolója szerint az osztrák-kanadai Magna - amely a dolgok jelenlegi állása szerint az  orosz Szberbankkal és a GAZ autógyárral közösen veszi át az irányítást az Opelnél - a Rüsselsheimben és Bochumban lévő gyárból telepítené Szentgotthárdra és az ausztriai Aspernbe a motorgyártást. Ugyanakkor megtartaná az összeszerelést Bochumban, Rüsselsheimben, valamint Eisenachban, s megmaradna Kaiserslauternben a motorgyártás.

Ez azt jelenti, hogy Németországban 3600 munkahely szűnne meg a termelésben, és továbbiak az adminisztrációban. Veszélyben van  viszont a belgiumi Antwerpenben és az angliai Lutonban lévő üzem.Nagy terveket fűz ugyanakkor az új tulajdonos az orosz piachoz: a lapban ismertetett üzleti tervek szerint ugyancsak az Szberbankkal  közösen a Magna meg akarja venni a General Motors másik márkájának, a Chevroletnek az oroszországi érdekeltségét is.

Ezzel a Magnához  kerülne a Chevrolet-k kizárólagos gyártási és értékesítési joga az  orosz piacon, ahol jelenleg a Chevrolet a harmadik legnépszerűbb  márka, évente 450 ezer darabot adnak el belőle. A Magna 2014-ig évente 350 ezer Chevrolet és 200 ezer Opel  eladását tervezi Oroszországban, a GAZ termelését is figyelembe véve  évi 700 ezer autó eladására számít, ami az "új Opel" tervezett gyártókapacitásának közel felét jelenti.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.