Egy forint miatt szólt rá a bank az ügyfélre
Miért éri meg a postaköltség, az adminisztráció, a ráfordított munka havi egy forint miatt, amely ráadásul túlfizetés? A válasz valójában igen egyszerű: azért, mert a banknak minden túlfizetéssel el kell számolnia. Még az ilyen egy-egy forintok is jelentős többletmunkát okoznak, le kell könyvelni és visszautalni az ügyfélnek, amely nem kevés adminisztrációt jelenthet, nem beszélve a költségekről. A széfbérlet amúgy ráadásul áfás szolgáltatás, emiatt az adminisztráció még bonyolultabb. Ezért kéri a bank a pontos összeg utalását – mondták lapunknak az OTP-nél.
A pénzintézeteknek ugyan a jogszabályok alapján arra is van lehetőségük, hogy – adott esetben – ne egyforintonként fizessék vissza az ügyfeleknek járó pénzt, hanem megvárják, amíg összegyűlik egy nagyobb tétel, illetve jóvá is írhatják bizonyos időközönként. Az ügyfelek egyébként jellemzően nagyon odafigyelnek az utalásoknál, hogy pontos összeget adjanak meg, nem túl gyakori, hogy többet fizetnének a szükségesnél, illetve hogy kerekített összeget utalnának.