Fejetlen vezérváltás a MÁV-nál: Szarvas megy, Dávid késve jön

Vezér nélkül marad a MÁV: Szarvas Ferenc, a társaság elnök-vezérigazgatója távozik posztjáról. Utódját már kiválasztották, de lapunk úgy tudja, az új fővasutas érkezéséig hetek telhetnek el.

Fokozódik a fejetlenség a MÁV-nál. Miközben az állami vasút szervezetét feldarabolják, feladatait újraosztják, vonatainak százait leállítják, a társaság vezetése is átalakulás előtt áll. Elsőként a vezérigazgatót cserélik le.

Christian Kern az osztrák, és Szarvas Ferenc magyar vasútársaság vezetője kézfogással szentesítik a megállapodást
Budapest, 2011. december 2. Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (j) és Christian Kern, az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB-Holding AG, a Rail Cargo Hungária Zrt. tulajdonosa) igazgatóságának elnöke (b) kezet fognak miután aláírták a stratégiai együttműködési megállapodást a MÁV székházában. MTI Fotó: Marjai János

Megválik posztjától Szarvas Ferenc. A MÁV elnök-vezérigazgatójának távozását lapunk értesülése szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) jóváhagyta. Mi több, már utódját is kiválasztották. A kiszivárgott hírek szerint Szarvast a MÁV élén Dávid Ilona váltja. A jelenleg a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. elnök-vezérigazgatójaként dolgozó vezetőt azonban feladatai még hetekig a magyar–osztrák vasútvállalathoz kötik. Így a szaktárca a hivatalos bejelentést is későbbre tervezte.

Még akkor is, ha a hírek szerint Dávid Ilonát a MÁV igazgatóságába állítólag már beválasztották. Ami lehetővé tenné, hogy az elnöki feladatokat akár napokon belül átvegye. A váltásra mégis csak vezérigazgatói kinevezésekor, előreláthatólag május 10-én kerül majd sor.

Szarvas Ferenc 2010-ben az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) éléről igazolt a MÁV-hoz. Kinevezését a fejlesztési tárca korábbi vezetőjétől, Fellegi Tamástól kapta. Távozásának kérdése azonban a hírek szerint Németh Lászlóné, az NFM új miniszterének kinevezésekor nem volt napirenden. Más kérdés, hogy a kormány és a minisztérium azóta alapjaiban változtatta meg a közösségi személyszállítás átalakításáról szőtt terveket.

A legfontosabb változás, hogy a vasúti és az autóbuszos személyszállító közszolgáltatókat magába olvasztó Nemzeti Közlekedési Holding tervét elvetették. Márpedig Szarvas Ferenc egyike volt azoknak, akik a találgatások szerint jó eséllyel pályáztak volna a közösségi közlekedés összehangolására hivatott szervezet vezetői posztjára. Mivel azonban a holdingból a dolgok mai állása szerint már nem lesz semmi, az új vezetői poszt sem jön létre.

Más források szerint valószínű, hogy Szarvas Ferenc és az NFM között nézetkülönbség lehetett a MÁV átalakításáról is. A folyosói pletykák alapján feltehető, hogy az elnök-vezérigazgató nem az új szervezeti modell létjogosultságát vitatta. Inkább csak a technikai lebonyolításról, illetve a változtatások menetéről, módjáról nem volt egyetértés a felek között.

Akármi is vezetett Szarvas Ferenc távozásáig, az elnök-vezérigazgató hivatalosan néhány hétig feltehetőleg hivatalban marad. Legfeljebb sok mindenről egyedül már nem hozhat döntéseket. Így nem szólhat bele vállalata folyamatban lévő átalakításába, vagy éppen már bejelentett elköltöztetésének előkészítésébe sem.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.