Fejetlen vezérváltás a MÁV-nál: Szarvas megy, Dávid késve jön
Fokozódik a fejetlenség a MÁV-nál. Miközben az állami vasút szervezetét feldarabolják, feladatait újraosztják, vonatainak százait leállítják, a társaság vezetése is átalakulás előtt áll. Elsőként a vezérigazgatót cserélik le.
Megválik posztjától Szarvas Ferenc. A MÁV elnök-vezérigazgatójának távozását lapunk értesülése szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) jóváhagyta. Mi több, már utódját is kiválasztották. A kiszivárgott hírek szerint Szarvast a MÁV élén Dávid Ilona váltja. A jelenleg a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. elnök-vezérigazgatójaként dolgozó vezetőt azonban feladatai még hetekig a magyar–osztrák vasútvállalathoz kötik. Így a szaktárca a hivatalos bejelentést is későbbre tervezte.
Még akkor is, ha a hírek szerint Dávid Ilonát a MÁV igazgatóságába állítólag már beválasztották. Ami lehetővé tenné, hogy az elnöki feladatokat akár napokon belül átvegye. A váltásra mégis csak vezérigazgatói kinevezésekor, előreláthatólag május 10-én kerül majd sor.
Szarvas Ferenc 2010-ben az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) éléről igazolt a MÁV-hoz. Kinevezését a fejlesztési tárca korábbi vezetőjétől, Fellegi Tamástól kapta. Távozásának kérdése azonban a hírek szerint Németh Lászlóné, az NFM új miniszterének kinevezésekor nem volt napirenden. Más kérdés, hogy a kormány és a minisztérium azóta alapjaiban változtatta meg a közösségi személyszállítás átalakításáról szőtt terveket.
A legfontosabb változás, hogy a vasúti és az autóbuszos személyszállító közszolgáltatókat magába olvasztó Nemzeti Közlekedési Holding tervét elvetették. Márpedig Szarvas Ferenc egyike volt azoknak, akik a találgatások szerint jó eséllyel pályáztak volna a közösségi közlekedés összehangolására hivatott szervezet vezetői posztjára. Mivel azonban a holdingból a dolgok mai állása szerint már nem lesz semmi, az új vezetői poszt sem jön létre.
Más források szerint valószínű, hogy Szarvas Ferenc és az NFM között nézetkülönbség lehetett a MÁV átalakításáról is. A folyosói pletykák alapján feltehető, hogy az elnök-vezérigazgató nem az új szervezeti modell létjogosultságát vitatta. Inkább csak a technikai lebonyolításról, illetve a változtatások menetéről, módjáról nem volt egyetértés a felek között.
Akármi is vezetett Szarvas Ferenc távozásáig, az elnök-vezérigazgató hivatalosan néhány hétig feltehetőleg hivatalban marad. Legfeljebb sok mindenről egyedül már nem hozhat döntéseket. Így nem szólhat bele vállalata folyamatban lévő átalakításába, vagy éppen már bejelentett elköltöztetésének előkészítésébe sem.