Februárban befagyott az európai autópiac
Idén februárban 795,4 ezer autót helyeztek forgalomba az Európai Unió tagállamaiban, 10,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban - derül ki az autógyártó vállalatok európai szervezete, az ACEA adataiból. Az év első két hónapjában az EU-ban 9,6 százalékkal csökkent éves összevetésben a forgalomba helyezett autók száma.
A jelentősebb európai nemzeti piacok közül februárban egyedül Nagy-Britanniában nőtt a forgalomba helyezett autók száma, 7,9 százalékkal. Ezzel szemben Spanyolországban 9,8, Németországban 10,5, Franciaországban 12,1 és Olaszországban 17,4 százalék csökkenést mértek.
A legnagyobb növekedés, 20 százalékos Észtországban volt februárban, a legnagyobb csökkenés, 45,5 százalék pedig Cipruson. Finnországban 25,8 százalékkal, Hollandiában 26,8 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
Magyarországon februárban éves összevetésben 9,9 százalékkal 3838-ra, az év első két hónapjában pedig - szintén éves bázison - 18,5 százalékkal, 7492-re csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az ACEA kimutatása szerint.
A Volkswagen-csoport márkáiból februárban 7,4 százalékkal kevesebb került a forgalomba az EU-ban, mint egy évvel korábban. A csoport márkáinak piaci részesedése ugyanakkor a 2012. februári 23,8 százalékról 24,6 százalékra emelkedett. A PSA-csoport márkáiból 13,2 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba, a piaci részesedés 13-ról 12,6 százalékra csökkent.
Renault autókból 8,5 százalékkal kevesebb került az utakra, a márka piaci részesedése viszont 9,5 százalékról 9,7 százalékra emelkedett. A GM márkáiból 20,6 százalékkal kevesebbet helyeztek üzembe, a piaci részesedés pedig 8,1 százalékról 7,2 százalékra csökkent.
A FIAT-csoport márkáiból 15,8 százalékkal csökkent a forgalomba helyezés száma, a piaci részesedés pedig 7,3 százalékról 6,9 százalékra zsugorodott. Fordból 21,0 százalékkal kevesebb került az utakra, a piaci részesedés 7,4 százalékról 6,5 százalékra zsugorodott.
BMW autókból 2,5 százalékkal kevesebb jelent meg az utakon, a márka piaci részesedése azonban 5,8 százalékra emelkedett idén februárban a tavaly februári 5,3 százalékról. A Daimler szintén növelte piaci részesedését, 4,9 százalékról 5,3 százalékra, autóiból azonban 1,8 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba.
Februárban csak japán és koreai autókból helyeztek forgalomba többet, mint egy évvel korábban: Hyundai autókból 2,0 százalékkal, Mazdákból 6,1 százalékkal, Hondákból 20,7 százalékkal többet. A márkák piaci részesedése is emelkedett februárban: a Hyundaié 3,4 százalékról 3,9 százalékra, a Mazda részesedése 1,0 százalékról 1,1 százalékra, a Hondáé 0,8 százalékról 1,1 százalékra. A Hyundai testvérmárkája, a Kia is növelni tudta részesedését februárban, 2,5 százalékról 2,7 százalékra, bár autóiból 2,4 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba.