Faképnél hagyja Budapestet a Ryanair
2010 őszén a Ryanair kivonul Budapestről - jelentette be Tamás László, a Ryanair régiónkért is felelős értékesítési és marketing igazgatója. Európa vezető fapados légitársasága egy hónappal ezelőtt jelentette be, hogy fontolgatja ezt a lépést, mivel Budapesten megemelkedtek a navigációs és földi kiszolgálási költségeik.
Azóta tárgyaltak a Ferihegyi repülőteret is üzemeltető Budapest Airport Zrt.vel, melynek képviselői annak ellenére vették fel a kapcsolatot az ír céggel, hogy a két emelkedő költségelem nem az cég hatáskörébe tartozik. A tárgyaláson a Ryanair azt ajánlotta a repülőtér-üzemeltetőnek, hogy a jelenlegi 4-hez 25 célállomást vesznek fel a Budapestről induló kínálatukba, ha a repülőtér mérsékli a költségeket.
(A Ryanair nem szeretne külön tárgyalni a handling céggel és a Hungarocontrollal, hanem azt kívánta elérni, hogy a Budapest Airport gyakoroljonb nyomást ezekre a vállalatokra)
Ezek közé tartozik: Tampere, Göteborg, Oslo, Porto, Faro, Marakes, Szicília, Kaunas. E járatok a Ryanair szerint 2012-re kétmillió utast generálnának a Budapest Airportnak, amely 270 millió eurós bevételt jelent a turizmusnak, amely 200 munkahelyet generál - a Ryanair számításai szerint.Tamás László hozzátette: nem bázis létrehozását ajánlották a Budapest Airportnak, hanem meglévő célállomásaikról és bázisakról repülnek.
A megegyezés nem sikerült: ezért a Ryanair kivonul Budapestről. Az ír légitársaság eddig is híres volt arról: pillanatok alatt kivonul egy reptérről, ha nem a neki megfelelő költségstruktúrát ajánlanak neki. Ebből az okból Prágából is kivonul a társaság.
Szilágyi Károly, a Budapest Airport szóvivője lapunknak elmondta: nem félnek attól, hogy a Ryanair által hagyott űr üresen marad: a fapados szektorban ugyanis a versenytársak hamar reagálnak egy-egy cég döntéseire, s pótolják majd a cég kivonulása miatt kieső utasforgalmat.
A szóvivő elmondta: több fapados légitársasággal gyümölcsöző a kapcsolatuk: a WizzAir nemrég jelentett be egy 20 százalékos kapacitás-bővítést, s azt, hogy egy új repülőt telepít Ferihegyre. A Germanwings pedig nemrégiben indította új, Hannoverbe repülő járatát. Mindez pedig azt bizonyítja, hogy jó piacismerettel és kreatív marketinggel lehet fejlődni Ferihegyen.