Forma1: megéri a Magyar Nagydíj?

Sokszor elhangzik, hogy a Formula 1 magyarországi futama csak viszi a pénzt, a most elkészült tanulmány alapján kiderült, ennek pont az ellenkezője igaz – állítja közleményében a Hungaroring elnök-vezérigazgatója.

Az idei, július 31-én, a Hungaroringen megrendezett 26. Formula 1 ENI Magyar Nagydíj közel 20 milliárd forintot hozott az országnak, amiből 13 milliárd konkrét bevétel. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint megéri F1-es futamot rendezni, mert a 13 milliárd forintos bevétel mellett 6 milliárd forintos reklámértéket jelentett az országnak.

Tíz esztendő után készült több mint százoldalas tanulmány azt volt hivatott kimutatni, vajon az immár 26. alkalommal megrendezett Magyar Nagydíj nyereséget vagy veszteséget termel a hazai gazdaság számára és milyen befolyással van a magyar GDP-re. A tanulmány vizsgálta a Hungaroring Sport Zrt. tevékenységét, hogy a cég mennyi alvállalkozót foglalkoztat, mennyi nézőt lát vendégül, milyen a hotelek kihasználtsága a verseny időszaka alatt, az F1-es közönség összetételét, és azt, hogy a hazánkba érkező turisták átlagosan mennyit költenek. Nos, egyértelműen kiderült, szó sincs ráfizetésről, hisz például az idei futam kis híján 20 milliárd forint bevételt jelentett Magyarország számára.

Gyulay Zsolt szerint ez a hatalmas összeg természetesen nem mind mérhető pénzben, hisz például a televíziós közvetítéseket megközelítőleg száz millióan látták, közben folyamatosan feltűnt a képernyőn a pályára két ponton ingyen felfestett „Visit Hungary logó”. Ha ennek a televíziós reklámértékét kiszámoljuk, akkor megközelítőleg hatmilliárd forint értékű országimázs hírverést kapott az ország világszerte. Ugyanakkor 6.3 milliárd forint volt az összbevételből az adó- és járulékbevétel.

A gazdasági recesszió és a sérült lengyel Robert Kubica távolmaradása miatt tartani lehetett attól, hogy a 2011-es magyar versenyre jóval kevesebben látogattak ki, mint korábban. Ráadásul idén az időjárás sem kedvezett az idei futamnak, a 26. Formula 1 ENI Magyar Nagydíj négy napja alatt mégis 200 ezren kilátogattak a Hungaroringre. A csütörtöki bokszlátogatás alkalmával 35, a pénteki két szabadedzésen 45, szombaton 55, míg a vasárnapi futamra 65 ezren voltak kíváncsiak a magyar verseny eseményeire. A jegyvásárlási adatokból az is kiderült, hogy a belépők közül a célegyenesre ráfordító kanyarnál található Red Bull tribünre szóló jegyeit száz százalékosan sikerült értékesíteni, míg a másik két legnépszerűbb hely a nézőtéren a Silver 7 és 8 volt, ahol közel 98 százalékos az eladási mutatónk.

A mogyoródi pályára kilátogató szurkolók mintegy 80 százaléka külföldi – elsősorban német, holland, olasz és brit –, akik közül a jelentős többség nemcsak kizárólag a futam idejére érkezett Magyarországra, hanem a kedvező nyári időpont miatt a szabadságuk egy részét is Magyarországon töltik, ezzel is emelve a hazai turisztikai bevételeket.

A Hungaroring Sport Zrt. elnöke, Gyulay Zsolt a: - A Hungaroring idén saját kezébe vette a pályahasznosítást, ennek köszönhetően ez évben növelte is a bevételeit, és az a célunk, hogy több, nagy tömegeket vonzó rendezvényekkel sikerüljön nullszaldósra kihozni a működésünket. Célunk, hogy a Hungaroring az egyéb más sportesemények, rendezvények segítségével egész évben jól és eredményesen működjön.

Sikerült megállapodni a Nemzetközi Autóspsort Szövetséggel (FIA) abban, hogy a túraautó-világbajnokság mezőnye Michelisz Norberttel, jövőre megint visszatér a Hungaroringre, de a 2012-es verseny már nem lesz ingyenes, hiszen a jogdíjat, ami töredéke az F1-es jogdíjnak, ki kell fizetni, de az elnök-vezérigazgató megígérte, hogy olyan konstrukciót dolgoznak ki, ami a magyar pénztárcákhoz fogja igazítani a belépők árait.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.