Ezzel készülnek a biztosítók a kötelezőkampányra
Jövő kedden hirdetik meg a biztosítók jövő évi kötelező gépjárműfelelősség-biztosítási (kgfb) tarifáikat. Bár jelentős megtakarítást már egyre kevesebben érhetnek el, egy gyors kalkulációt mindenkinek megéri az idén is lefuttatni az alkuszi oldalakon. A versenybe szálló tizenöt biztosító az év végi kampányban érintett több mint kétmillió autós kegyét az idén is a legváltozatosabb stratégiákkal igyekszik majd megnyerni – hívja fel a figyelmet a Kotelezo.hu.
Bár internetes szakportálon már az előző kampány alatt is csupán 13 ezer forint volt az éves kötelezős átlagdíj (ez még a 30 százalékos baleseti adóval megfejelve is alig elegendő egy 40 literes benzintank egyszeri feltöltésére), az idei kampányban könnyen még tovább eshetnek a díjak. Ilyen árszint mellett a legjobb ajánlatok között legfeljebb pár száz forintos eltérések vannak, ezért a váltók száma az idén valószínűleg a tavalyi 730 ezres szint alatt marad.
Legalább egy kalkulációt azonban azoknak is érdemes végigfuttatni, akik már a tavalyi kampányban is kedvező díj mellett szerződtek. A biztosítók többsége ugyanis rendszerint kedvezőbb tarifát kínál új ügyfeleinek, mint a meglévőknek. Nem szükséges tehát biztosítót váltani, a tavalyi kampányban is minden harmadik autós a saját biztosítójánál kötötte újra szerződését – jóval kedvezőbb áron.
Főként a kötelező mellett más biztosítással nem rendelkezők számára kiváló lehetőség a kampány arra, hogy olcsón további biztosításhoz juthassanak. Egyre több biztosító kínál a nála kötött kötelező mellé máskor nem elérhető kedvezménnyel kiegészítő biztosítást, például teljes vagy minicascót, illetve más fedezetet nyújtó szolgáltatást.
A díjfizetés módjával további díjelőnyre tehetünk szert egyes biztosítóknál: a Kotelezo.hu oldalain a negyedéves díjfizetéssel tarifálóknak csak 11 százaléka, míg az éves díjfizetést választóknak 35 százaléka talált nyolcezer forintnál olcsóbb ajánlatot.
– Egy online kalkulációra fordított néhány percnyi időt mindenkinek megér, hogy megbizonyosodjon róla, továbbra is jó választás-e számára a meglévő kötelező biztosítását szolgáltató biztosítója – vonja le a következtetést Baksa Melinda, a Kotelezo.hu ügyvezetője.
A szakportál sorra vette azt is, mivel készülhetnek a kampányra az egyes szereplők. Az Allianz tavaly jóval óvatosabb árazást alkalmazott, mint a 2010-es sikeres szereplésekor, emiatt jelentősen veszített is még mindig óriási ügyfélállományából. A társaság az idén jelentős szervezeti költségcsökkentéseket hajtott végre, hatékonyabb struktúrával a háta mögött az idén ismét merészebb árazást alkalmazhat – főként a már korábban is alkalmazott egfb-vel (tisztán elektronikus ügyintézés). Nem feltétlenül a legkedvezőbb díjat próbálja majd kínálni: a piaci mérete és ismertsége miatti bizalom sokszor a kalkulációk második-harmadik helyéről is befutóvá teszi ajánlatait.
Az Astra két éve friss piaci szereplőként tarolt, a tavalyi kampányban elsődleges célja az ügyfélállományának megtisztítása volt a kockázatosabb ügyfélkörtől. Az idén ismét nagyobb lendülettel vehet részt a versenyben, könnyen bekerülhet a három-négy legnépszerűbb biztosító közé.
A Genertel kis korábbi megingás után tavaly ismét a legtöbb ügyfelet szerző biztosítók körébe került. Az egyik olyan biztosító volt, amelyik az ügyfélszerzésben komolyan épített a kiegészítő termékek által nyújtott előnyökre is. A direktbiztosító ezt a sikeresnek bizonyult stratégiáját vélhetően az idei évben is folytatni fogja.
A jelenleg egyetlen kötelezőt hirdető biztosító egyesület, a KÖBE kedvező díjaival évek óta sikeresen folytatja csendes építkezését. Az általa megcélzott szegmens az idén is kedvező díjakat, valamint a tavalyi defektbiztosítás mintájára ismét új, innovatív kiegészítő biztosítások piacra dobását remélheti tőle.
Hosszú évek kampánybeli szürkesége után a Posta az elmúlt évben jelentős sikereket ért el: kedvező díjakkal számottevően bővíteni tudta ügyfélkörét. Mivel mindezt ráadásul viszonylag kedvező összetételű ügyfélportfólió mellett érte el, jó esélye van rá, hogy a sikertörténetet az idén is folytatni tudja majd.
A tavaly a kgfb-piacra lépő CIG továbbra is főként a vállalati-intézményi flottákat tekinti majd elsődleges célcsoportjának, miközben a lakossági ügyfeleknek legfeljebb együttkötési csomagokat kínál majd.
A Generali-Providencia láthatóan a tanácsadói értékesítést helyezte stratégiájának fókuszába minden területen, ennek megfelelően díjait nem az online versenyhez igazítja majd. Jelentős piaci súlya és imázsa folytán azonban ügyfeleinek túlnyomó részét így is képes lehet megtartani.
A K&H két egymást követő évben is az élbolyban végzett az új ügyfelek számát tekintve, és bár tavaly már sok ügyfél pártolt el tőle, valószínűleg folytatni fogja a portfólió-tisztítást. Eközben főként a kedvező kártörténeti múlttal rendelkező autósok számíthatnak rá, hogy idén is vonzó ajánlatot kapnak ettől a biztosítótól.
A kgfb-piac alakulását folyamatosan nyomon követők gyakran találkozhatnak egy-egy biztosító esetében kétéves ciklus szerint változó díjstratégiával. Ilyenkor egy-egy erős, jelentős számú új ügyfelet eredményező esztendő után a megnövekvő kárhányad ellensúlyozása érdekében óvatosabb díjpolitikát folytat. Vélhetően e kétéves ciklus alsó szakaszába lép idén az Uniqa, amely tavalyi, 10 ezer forint alatti átlagdíjával megszerzett jelentős ügyfélkörét az idei évben várhatóan igyekszik alaposan megszűrni majd.
Az Aegon immár évek óta láthatóan elsősorban nem az év végi kampányra, hanem az év közben váltók egyre gyarapodó táborára koncentrál, ezért az idei év végén sem várható, hogy bővíteni fogja majd ügyfélportfólióját.
A Groupama-Garancia próbál lépést tartani versenytársaival, tavaly ez a cég is bevezetett egy direkt kgfb-díjat, amelynek mértéke azonban szintén nem bizonyult versenyképesnek. A társaság várhatóan az idén sem szakít óvatos árképzésével, ami ezen a roppant árérzékeny piacon nem kecsegtet sok sikerrel.
Az MKB és a Signal is okozhatnak ugyan meglepetést, de eddigi szereplésük alapján várhatóan továbbra sem fogják alapvetően megmozgatni a piacot. Ugyanez vonatkozhat az Unionra is, amely korábban sem tekintette kiemelt célterületnek a kgfb-t, legfeljebb kis, speciális szegmensekre (pl. segédmotor-kerékpárok) fókuszált.
A Wáberer (korábban Wabard) a közelmúltban nem csupán nevet, hanem stratégiát is váltott, a megújult cég az idén a kgfb-versenyben is könnyen kirukkolhat olyan, rá korábban nem jellemző termékkel, ami kisebb-nagyobb mértékben megmozgathatja a piacot.