Ezrek életét keserítették meg az elmúlt napok viharai

Több ezer épületben okozott összesen sok százmillió forintos kárt az utóbbi napok időjárása. A sorozatnak ráadásul még nincs vége, az előrejelzések szerint a jövő héten az ország több pontján is erős viharok csaphatnak le.

Az elmúlt egy hét során heves, jégesővel járó viharok vonultak végig Magyarországon, a Generali biztosítótársasághoz érkezett bejelentések alapján a becsült kárösszeg meghaladja a negyedmilliárd forintot. A meteorológiai előrejelzések szerint a jövő hét második felétől pedig újra várhatóak lesznek hasonló időjárási jelenségek az országban – olvasható a társaság közleményében.

A Generali munkatársai a bejelentések alapján folyamatosan végzik a károk felmérését, országos szinten péntek reggelig összesen 2465 időjárással összefüggő kárbejelentést regisztrált a biztosítótársaság, melyek összértéke meghaladja a 254 millió forintot. A gyors kárrendezésre jellemző, hogy a Generali a bejelentett káresetek 30 százalékában már ki is fizette a kártérítést az ügyfelei részére.

A villámlással és a viharokkal összefüggő bejelentések az összes káresemény 80 százalékát tették ki. A legnagyobb károkat is – 103 millió és 100 millió forint értékben – a viharok és a villámcsapások okozták az elmúlt héten a Generali adatai alapján.

A károk felmérése folyamatos, az előzetes adatok alapján a vihar miatti sérült, felszakított tetőszerkezetek, kidőlt fák és a jégeső okozta gépjárműkárok, illetve a műszaki berendezések másodlagos villámcsapás miatti meghibásodásai voltak a leggyakoribb kártípusok. A Generali az idei évben 15 ezer villámlással összefüggő káresetet regisztrált, a társaság szakértő partnerszerviz-hálózatot működtet, akik a kárfelmérést követően a sérült háztartási és elektronikai készülékeket a helyszínről elszállítják, javíttatják, majd visszaviszik a tulajdonosoknak.

Ugyanilyen nagyságrendű kárbejelentésről számolt be nemrég az Aegon is. A biztosítóhoz a múlt heti viharok nyomán mintegy 2800 meteorológiai kárbejelentés érkezett. Az ügyfelek által becsült kárösszeg meghaladja a 250 millió forintot. A hét végi vihar után – csak hétfőn – több mint 750 bejelentés érkezett, és a biztosító továbbra is fogadja a bejelentéseket.

A legtöbb bejelentés az Aegon tapasztalatai szerint három megyéből érkezett, hétfő délutánig Baranya megyéből 439, Pest megyéből mintegy 388, Bács megyéből pedig 370 kárbejelentést regisztált a call center. A károk legnagyobb része viharról szólt, de érkeztek villámcsapással, felhőszakadással, jégveréssel kapcsolatos bejelentések is. 

Vereczki András, az Aegon vezérigazgató-helyettese szerint az ingatlantulajdonosok számára a nyár az egyik legkockázatosabb időszak. A lakásokban keletkező károk mintegy 40 százalékát a meteorológiai események okozzák. Általában néhány tízezer forintos károk a jellemzőek, de minden évben van példa milliós összegű kifizetésekre is. A legnagyobb bajokat a jégverés okozza, a kártérítések összege ilyenkor jóval magasabb az átlagnál, míg a leggyakoribb az egyszerűbb viharkár.

Az Aegon a bejelentések ötödét általában telefonon rendezi, és a kártérítést külön kárszemle nélkül átutalja ügyfele bankszámlájára. Szakértői azon károk esetében, ahol szükség van szemlére, 24 órán belül felveszik a kapcsolatot az ügyféllel. A társaság – a korábbi gyakorlatnak megfelelően – a viharokban kevésbé érintett térségekből most is átcsoportosította kárszakértőit a problémákkal súlyosabban érintett területekre, hogy a megszokott gyorsasággal tudja rendezni a károkat. Azon településeken élő ügyfeleinek pedig, ahol a kitelepítést el kellett rendelni, előleget fizetett.

A gyors kifizetéseket az is lehetővé tette, hogy a kárszakértők a helyszíni szemle során speciális, érintőképernyős, hordozható számítógépre rögzítik az adatokat, számításokat. A biztosító ezért már a helyszínről el tudja indítani a kárrendezést, így az ügyfelek a banki átutalási időnek megfelelő, átlagosan 4 nap alatt hozzájuthatnak a kártérítéshez.

A biztosító továbbra is ajánlja a károsultaknak, hogy a bejelentés előtt lehetőleg keressék meg szerződésük számát az ügyintézés gyorsítása érdekében. A károk elhárításával nem kell megvárni a biztosító szakemberét, vagy a kárbejelentést – azt bármikor meg lehet kezdeni. Viszont, ha lehetséges, érdemes a kárt lefényképezni, a károkat bizonyító maradványokat, törmelékeket, különböző anyagokat pedig eltenni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.