Év végi hajrá: rövidebb vakáció az autósorokon

Miközben a tömegmodellek gyártói kapacitásfelesleggel küszködnek, a prémium autómárkák 110 százalékon pörögnek.

Már megtapasztalták az autógyáriak, hogy hajtani addig kell, amíg van megrendelés, mert ha nincs, akkor ugyan hosszabb lesz a (kényszer)szabadság, de kevesebb a pénz. A megnövekedett kereslet miatt a tervezettnél rövidebb ideig állnak le az év végén Németországban a prémium kategóriás autók gyártói. Az Audi, BMW, Mercedes és Porsche mellett új modelljének köszönhetően az Opel is növekvő megrendelésekről számolt be december elején.

A Wirtschaftswoche összeállítása szerint a BMW összeszerelő üzemei 110 százalékos kapacitással dolgoznak, ezért a termelési igazgató szerint négy üzemben – München, Regensburg, Spartanburg és Oxford MINI – az év végén a szokásosnál rövidebb ideig, csak egy hétre állnak le.

A Mercedes szóvivője azt mondta a lapnak, hogy náluk is csak egy hétig tart majd a szünet, csupán a sindelfingeni központi gyárban lesz kéthetes leállás az új S osztály gyártásának előkészületei miatt.

Az Audinál is teljes egészében le vannak kötve a kapacitások, a társaság szóvivője szerint az értékesítés rekordot fog dönteni idén, és meg fogja haladni az 1,3 millió darabot.

A Porschénél is csak egy hétig tart majd az év végi szünet a 911-eseket gyártó stuttgarti gyárban. Lipcsében – ahol a Panamera és a Cayenne modelleket gyártják – két hétig nem fognak dolgozni, de januártól a jelenlegi kettő helyett három műszak lesz az egyre erősebb kínai keresletnek köszönhetően.

Az Opelnél a bochumi gyárban rövidül le a munkaszünet – a gyárban egészen december 23-ig fognak dolgozni –, olyan nagy a kereslet a Zafira Tourer iránt. A többi üzemben már a karácsonyt megelőző héten leáll a gyártás.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.