Európában a Mol a leghatékonyabb kitermelő

Az olaj- és gázkitermelési hatékonyságot tekintve továbbra is Európa élén áll a Mol Nyrt. a John S. Herold Inc. és a Harrison Lovegrove & Company értékelése szerint.

A két szervezet 43. alkalommal értékelte kutatás-termelési teljesítményeik alapján a világ olajipari vállalatait. A Mol először 2003-ban került az európai lista élére, idén ötödszörre vezeti a rangsort - közölte az olajtársaság.

A John S.Herold, Inc egy szénhidrogén-ipari kutatóvállalat, a Harrison Lovegrove & Company pedig egy globális olaj- és gázipari tanácsadó cég.

Tanulmányuk évről-évre azzal a céllal készül, hogy mérje az iparág szereplőinek legfontosabb teljesítmény-mutatóit, ezzel együtt pedig megnevezze a kulcsfontosságú tényezőket és trendeket, amelyek hatással vannak az iparág összteljesítményére.

Az összeállítás régiók szerint tárgyalja a különböző vállalatok teljesítményét, s így teljes képet ad a vizsgált vállalatok tőkeberuházásairól, teljesítménymértékéről, valamint az olaj- és gázipari vállalatok eredményeiről.

A tanulmányban 224 olaj- és gázipari vállalatot vizsgáltak, amelyek közül a Mol az operációs hatékonyságot tekintve - egy hordó olajegyenértékre vetített eredmény alapján - Európában az első helyre, a világon pedig a 17.-re került, ami jelentős előrelépés a tavalyi 38. pozícióhoz képest.

A Mol Nyrt. az idén a második negyedévben 9,4 milliárd forint nettó veszteséget könyvelt el, szemben az első negyedévi 24,3 milliárd forint pozitív eredménnyel, és az egy évvel korábbi szintén pozitív 151,3 milliárd forint nyereséggel. A konszolidált, nem auditált, a nemzetközi számvitelei elveknek (IFRS) megfelelő gyorsjelentés szerint a vállalat az idén az első félévben 14,9 milliárd forint nettó eredménnyel zárt, szemben az egy évvel korábbi 26,4 milliárd forinttal.

A társaság a jó üzleti eredmény ellenére a nettó veszteséget a mintegy 76 milliárd forintot kitevő nem realizált nettó árfolyamveszteséggel és a magasabb, mintegy 25 milliárd forint adóráfordítással magyarázta.

A Mol első féléves nettó árbevétele 1.914,6 milliárd forint volt, ami 44 százalékkal több a tavaly ilyenkorinál. A második negyedéves bevétel 1048,4 milliárd forint volt, míg egy évvel korábban 698,6 milliárd forint. Az első negyedévben a bevétel 866,2 milliárd forint volt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.