Európa helyett a feltörekvő országokra összpontosít a L'Oreal
Az év végi ünnepek közeledtével még nem nagyon látja a kibontakozást Európában a francia L'Oreal. A világ legnagyobb kozmetikai cége inkább a feltörekvő országokra összpontosít, mivel, ott már néhány hónapja érezhetően nőnek az eladások.
Tíz év múlva a L'Oreal legfőbb vevőkörét kínaiak, indiaiak és brazilok fogják alkotni Jean-Paul Agon vezérigazgató szerint, miután az Európán kívüli forgalom már most a teljes bevétel 60 százalékát adja. A társaságl az egyetlen az ágazatban amelynek már saját kínai márkája is van, ezt hamarosan indiai és brazil márka követi.
A L'Oreal eladásai - sok más luxusmárkához hasonlóan - csak kis mértékben szenvedték meg a válságot: a bevétel a harmadik negyedben mindössze 0,7 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest, 4,27 milliárd euróról 4,24 milliárdra.
Összehasonlítható alapon 0,8 százalékkal nőtt a forgalom, s ezzel az idén először került a pozitív tartományba.