Érthetőbb közműszámlák
A fogyasztók egyre elégedettebbek a közműszámla érthetőségével – derül ki a a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felméréséből. A számlák érthetőségének megítélése az elmúlt években kritikus területnek számított, ezért több intézkedés is történt a számlák értelmezhetőségének javításáért. A fogyasztók elégedettségének alakulásán meglátszik az intézkedések hatása. A korábbi évekhez hasonlóan 2014 őszén is kérdőíves vizsgálatban mérték fel a közművekkel kapcsolatos elégedettséget. Az ennek keretében megkérdezett lakossági fogyasztók az áramszámla értelmezhetőségét 88, földgáz esetében pedig 86 százalékban minősítették jónak.
A MEKH-közleményben közölt grafikonok szerint míg 2013-ban 15 százalék ítélte nagyon jónak, 49 százalék jónak és 17 százalék inkább jónak az áramszámla érthetőségét, addig 2014-ben 10 százalék vélte nagyon jónak, 68 százalék jónak és 10 százalék inkább jónak azt. A gázszámla esetében 2013-ban 9 százalék nevezte nagyon jónak, 55 százalék jónak és 13 százaléknak a számla érthetőségét. 2014-ben 14 százalék vélte nagyon jónak, 61 százalék jónak és 11 százalék inkább jónak a számlaérthetőséget.
A felmérés azt is vizsgálta, hogy azoknak, akik továbbra is nehezen értelmezik a számlát, mi okoz nehézséget. Az áramszámlán 8 százalék nem igazodik ki, 6 százalék szerint túlzsúfolt, ugyanennyi tartja érdektelennek az információkat, és 2 százalék szerint kicsik a betűk. A gázszámlán lévő adatokat 13 százalék nem érti, 8 százalék tartja túlzsúfoltnak, és 4 százalék panaszkodik kicsi betűméretre.