Értékben nőtt, mennyiségben stagnált az élelmiszerek eladása
A piackutató által folyamatosan mért 90 élelmiszer-termékcsoport négyhavi forgalma mintegy 450 milliárd forint volt.
A felmérés szerint a legkeresettebb élelmiszerek közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt egyebek közt a sör, a sajt, a tejföl, a margarin és a praliné bolti eladása. Az értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztrált a Nielsen például a kávé, a margarin, a táblás csokoládé és ostyaszelet kiskereskedelmi forgalmánál.
A különböző bolttípusok közül javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója: élelmiszerből részarányuk 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a legnagyobb, 2500 négyzetméter feletti, továbbá az 51–200 négyzetméteres boltok piacrésze 31, illetve 17 százalékra.
Az ország régióit vizsgálva a felmérés megállapítja, hogy a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az élelmiszer-eladások átlag alatt, 3 százalékkal emelkedtek, míg az ország többi régiójában az átlagos 6 százaléknál nagyobb mértékben, 7-8 százalékkal nőtt élelmiszerből az üzletek bevétele.