Erősít a Praktiker
Karl-Heinz Keth, a Praktiker Építési és Barkácspiacok Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: terveik szerint Magyarországon a meglévők megtartása mellett kisebb egységeket is működtetnének a helyi igényeknek megfelelő árukészlettel.
Az ügyvezető igazgató közölte: idén év végéig 200-250 ezer euró beruházással Budapest környékén, illetve Kelet-Magyarországon tesztelik új koncepciójukat, két, 1000-2000 négyzetméteres Praktiker üzletet hoznak létre, olyan helyen, amelynek vonzáskörzetében 10-15 ezer ember él.
Karl-Heinz Keth kérdésre válaszolva elmondta, hogy az idén a tavalyi 30,06 milliárd forint forgalmat szeretnék megismételni, az első félév adatai alapján ezt időarányosan teljesítették.
A magyarországi ügyvezető igazgató utalt arra, hogy a beszállítókat, a vevőket és a munkavállalókat elbizonytalanította a Parktiker-konszern júliusi bejelentése a konszern működésének átszervezéséről, és a spekulációk.
Karl-Heinz Keth határozottan kijelentette: Magyarországon nem zárnak be Praktiker áruházat, sőt bővítik a lehetőségeket, és a válság ellenére nem bocsátottak el munkatársat, illetve végrehajtották a dolgozók bérkompenzációját.
Piaci pozíciójuk erősítéseként a vásárlói igények alapján termékcsoportonként három árkategóriában - takarékos, bizalommal ajánlott, minőséget otthonába - alakított kínálatot, a saját márkás termékek körét bővítik. Emellett egyelőre négy áruházban zöld pontot alakítottak ki, ahol a környezetkímélő és energiatakarékos lehetőségekre hívják fel a figyelmet - emelte ki Karl-Heinz Keth.
Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a hagyományos áruházak mellett forgalombővülésre számítanak az internetes áruház és a call-center működetésétől is. Példaként említette, hogy folyamatosan bővül az internetes kereskedelemben lebonyolított forgalmuk, amellyel az első félévben 170 millió forint árbevételt ért el.
Karl-Heinz Keth kitért arra, hogy a Praktiker AG az idén tavasszal 7 millió euró tőkejuttatást nyújtott a magyarországi Praktikernek, amely fedezetet ad majd a fejlesztésekhez, illetve stabilizálta a magyar leányvállalat helyzetét.
A Praktiker magyarországi érdekeltsége májusban európai vámjogi AEO-tanúsítványt kapott, amelyet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) átvilágítása előzött meg. Ez lehetőséget ad arra, hogy a vállalat könnyebben bonyolítsa le a vámeljárást, és naponta szabad forgalomba helyezhesse az importtermékeket, ami piaci előnyt jelent a versenytársakhoz képest.