Érintés nélkül spórolják a csekkadót
Nem változtat a kártyás fizetések díjmentességén az OTP Bank. A pénzintézet minden kártyájánál ingyenesek maradnak a vásárlási tranzakciók – a hitelintézet szerint ez is segíteni fogja a készpénzfizetést kiváltani képes érintés-nélküli technológia, a PayPass terjedését.
Magyarországon az OTP Bank vezette be először a PayPass technológiát, amely a kisebb összegek esetén ugyanúgy gyors és biztonságos fizetést garantál, ahogyan a nagyobb értékű tranzakcióknál. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint tavaly év végén 580 ezer érintés nélküli technológiával működő kártyát bocsátottak ki a hazai pénzintézetek. Az OTP Bank részesedése a piacon 65 százalékos volt, ám azóta a bank 380 ezres kártyaszáma több mint a duplájára emelkedett. A pénzintézet június végéig 850 ezer PayPass kártyát bocsátott ki, és további dinamikus emelkedésre számít.
„Új kibocsátású MasterCard kártyáink többségét már ellátjuk a korszerű funkcióval. Ugyanakkor, például a tavalyi közös kedvezményes jegyvásárlási akciónk a Szigettel, valamint, hogy a Sziget nyári fesztiváljain tavaly óta a PayPass kártyákkal is lehet fizetni, szintén hozzájárult a kártyaszám növekedéshez” – magyarázta Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese aki szerint a legnagyobb magyarországi hitelintézet által kibocsátott PayPass bankkártyák száma augusztusban várhatóan eléri az egymillió darabot.
A technológia terjedését segíti az elfogadóhelyek számának gyarapodása is. Az elmúlt év nyarán az MNB adatai szerint csak a POS terminálok 10 százaléka volt képes kezelni az érintés-nélküli technológiát. Az elmúlt év végére azonban már minden ötödik terminálon, összesen több mint 17 ezer ponton találkozhattak az ügyfelek országszerte a PayPass logójával. Ma már nem csupán a fesztiválokon, kávézókban és gyorséttermekben lehet fizetni érintés nélkül, de élelmiszerüzletekben, vendéglátóhelyeken, könyvesboltokban, benzinkúton és állatkereskedésben is, sőt, fodrászatoknál, tisztítóknál, újságosnál, és még néhány gumisnál is.
„Az elfogadóhelyek és a kártyák számának gyors felfutásával párhuzamosan dinamikusan növekszik az érintés nélküli tranzakciók száma is” – tette hozzá Kovács Antal. A jegybanki statisztika tavaly összesen 1,8 millió darab érintés nélküli fizetést regisztrált magyar kibocsátású PayPass kártyákkal – átlagosan ötezer forintot költöttek egy-egy érintés nélküli fizetéskor a hazai bankok ügyfelei. Az OTP Bank vezérigazgató-helyettese szerint az idei nyári fesztiválok is emelhetik a tranzakciók számát, hiszen nem csak Magyarországon, de mindenütt Európában rohamosan terjed az új fizetőeszköz. A PayPass technológiát ma már a világ 48, és a kontinens 26 országában használják, és épp azokban az államokban népszerű (Egyesült Királyság, Franciaország, Olaszország, Németország) ahonnan számtalan fiatal látogat el a legjobb európai fesztivál díját is elnyert Szigetre.
„Úgy számoljuk, hogy a nyári Sziget fesztiválokon is egyre többen használják majd PayPass bankkártyájukat fizetésre, hiszen így elkerülhetik a fesztiválkártya kiváltásával, feltöltésével és a pénz visszaváltásával járó kényelmetlenségeket. És természetesen az OTP Bank által kibocsátott PayPass bankkártyák nemcsak a fesztiválokon használhatóak, hanem valamennyi MasterCard vagy Maestro kártyaelfogadást biztosító helyen, Magyarországon és világszerte is” – mondta Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.