Érik az új taxisháború?
Ahogy pénteken sem, ma sem voltak minden zsúfoltságtól mentesek a Liszt Ferenc repülőtérre vezető utak, főleg azt követően, hogy délutánra demonstrációt hirdettek meg a taxisok. Pontosabban csak a fővárosi taxistársadalom azon része, akik nem tudják elfogadni, hogy a Budapesti Közlekedési Központ öt évre a Budapest Airport kezelésébe adta a reptéri drosztokat, ezzel pedig gyakorlatilag szentesítette azt a sokat bírált tendert, aminek nyomán a Főtaxi nyerte el a réptéri taxiszolgáltatás jogát. A nyertesek közé nem tartozó taxisok egy másik része tárgyalásban van a repteret üzemeltető céggel.
Minthogy délután arról keringtek a hírek, hogy a taxisok tiltakozásképp nagy tömegben kívánnak a reptéri terminálok elé vonulni, kiemelt ellenőrzést léptettek életbe. Ez abban nyilvánult meg, hogy a rendőrök gyakorlatilag az összes, a reptérre igyekvő taxist megállították, kivéve azokat, amelyek a Főtaxihoz tartoztak, vagy utasokat szállítottak. A helyszínen tartózkodó munkatársunk arról számolt be, hogy néhány civil autót is ellenőriztek, hogy ne lehessen azt mondani, csak a taxikat igazoltatták.
A konfliktus kiváltó oka, hogy a reptér a hiénák elleni védekezés jegyében - európainak semmiképp sem nevezhető módon - az érkezési szinten megtiltotta a terminál előtti karélyra a behajtást a taxisoknak. Ez alól csak a Főtaxi a kivétel. A több cég kocsijainak be kell hajtani a fizető parkolóba, s a behajtástól számítva 12 percük van arra, hogy felvegyék az utasukat. Ez kényelmetlenség az utasnak, s ha a taxis túllépi a 12 percet, 700 forintot kell fizetnie a parkolásért. Ez pedig több, mint amit a Főtaxi fizet egy fuvarért - igaz, ezt a tarifát hivatalosan nem tették közzé, mondván az üzleti titok.