Enyhül a válság, s máris több sör fogy - a SABMillernél

A javuló világgazdasági konjunktúra és a sörfogyasztás ezzel összefüggő növekedése nyomán hat százalékkal nőtt üzleti éve december végén zárult harmadik negyedévében a Magyarországon is érdekelt SABMiller-csoport bevétele.

Az előzetes, egyelőre a tényleges számadatokat nélkülöző forgalmi jelentés szerint - az Anheuser-Busch InBev NV után - a világ második legnagyobb sörgyártója a negyedévben 3 százalékkal növelte az eladott sör, és 5 százalékkal az üdítőital mennyiségét. Elsősorban a felzárkózó piaci eladások segítették a céget vártnál jobb eredmények elérésében.

Üzleti év első kilenc hónapjában a SABMiller 2 százalékkal több sört, és 3 százalékkal több üdítőitalt értékesített az egy évvel korábbinál.  Európában a harmadik negyedévben a sörértékesítés az egy évvel korábbival megegyező volt, miközben kelet- és közép-európai piacain általában csökkentek az eladások. Ukrajnában ugyanakkor a javuló gazdasági helyzetben jelentősen több sört adott el a SABMiller.

A cég termékportfóliójába több mint 200 sörmárka tartozik, köztük a magyar Arany Ászok, a Dreher és a Kőbányai. A társaság a 2009/2010-es üzleti évben 213 millió hektoliter sört értékesített, kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) pedig az előző évinél 6 százalékkal több, 4,381 milliárd dollár volt.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.