Enterkirándulás Magyarországon is
Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi üzletfejlesztési vezetője kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, ma már a magyarországi felnőtt lakosság több mint 50 százaléka internetezik. Ezen belül 90 százalékuk egy felmérés során azt válaszolta, hogy kifejezetten az internetet használja vásárlás-előkészítésre, azaz például tájékozódásra, ár összehasonlításra.
Ugyanakkor igaz az is, hogy a magyarok a világhálót még kevésbé használják vásárlásra, mint a fejlett országokban, s ezért is fontos Peresztegi Zoltán szerint, hogy a térképszolgáltatás segítségével könnyen megtalálják például azt a boltot, ahol megvehetik a kinézett terméket.
Az eseményen kiosztott közlemény szerint a nemzeti turisztikai adatbázisban az érdeklődők 8.800 szálláshely, 5 ezer vendéglátóhely, 6 ezer látnivaló, 1800 szabadidős lehetőség és ezernél is több esemény között válogathatnak.
A térképen található vállalkozásokhoz az adatbázist a Magyar Turizmus Zrt., a Magyar Telefonkönyv Társaság és a Port.hu adta.
A Google térképén a cégtulajdonosok saját üzletüket, s az ezzel kapcsolatos információkat ingyen helyezhetik el, míg a felhasználók saját térképet hozhatnak létre, amit bárkivel megoszthatnak.
Szűcs Balázs, a zrt. marketing igazgatója elmondta, az ügyfelek felhasználási szokásaihoz igazodó együttműködés egyik célja az, hogy a magyar turisztikai kínálat még közvetlenebbül eljusson a belföldi és a külföldi turistákhoz. A másik cél pedig az, hogy nőjön a turisták által Magyarországon eltöltött vendégéjszakák száma, illetve a szolgáltatók bevétele.
Hozzátette, a Google fontosságát mutatja, hogy a zrt. honlapjára, az itthon.hu-ra az idén január és szeptember vége között a keresőportálon keresztül érkezett az összes látogató 58 százaléka, azaz 600 ezer érdeklődő.