Emlékezetes idei évet vár Magyarországon az Auchan

Tavaly az Auchan Magyarország Kft. forgalma 8 százalékkal nőtt,  s 324 milliárd forintos éves bruttó forgalmat ért el a 19 áruházban és a hozzájuk tartozó 11 töltőállomáson. A vásárlók száma elérte a közel 40 milliót. 2014-ben 6 új, elsősorban vidéki töltőállomás nyitását, összesen mintegy 3 milliárd forintnyi beruházást tervez a kiskereskedelmi lánc, várhatóan 16 év után az első rentábilis éve lesz.
A tartósan magas benzinár, a trafiktörvény miatti eladott termékszám csökkenés és a tavalyi évi naptárhatás egyaránt fékezték a forgalmat, de az Erzsébet-utalvány elfogadásával (2012 év végétől), valamint az áruházak összehangolásával és egy töltőállomás nyitásával összességében sikeres évet zárt az Auchan áruházlánc Magyarországon. A kiadások mérséklése érdekében a vállalat csökkentette a működési költségeit, többek között az energiaköltségek további mérséklésével, a csomagolóanyag- és a reklámköltségek visszafogásával – derül ki a cég közleményéből. 

Az áruházlánc éves bruttó forgalma elérte a 324 milliárd forintot 2013-ban, mely a 299,5 milliárd forintos, 2012 évihez viszonyítva 8 százalékos fejlődést jelent. Az eladott termékek száma 6 százalékkal, a vásárlók száma 7 százalékkal emelkedett. Az Auchan a kezdetektől fogva hosszú távon tervezett Magyarországon, 16 éves története során 2013-ban zárta a vállalat az első évet, amikor beruházásait finanszírozni tudta az anyavállalat támogatása nélkül, azaz önfinanszírozó képessége pozitív lett.

A tavaly 15. születésnapját ünneplő áruházlánc sikeres, országos beszállítói fórumot is tartott. A partnernapnak és a közvetlen gyártói és termelői kapcsolatok erősítésének köszönhetően a kiskereskedelmi lánc bővítette hazai beszállítóinak körét, mely mára eléri az 1350-et, így a több mint 1500 beszállító 90 százaléka hazai vállalkozás.

A kereskedelmi lánc saját márkáinak fejlesztése is folytatódott. A legolcsóbb, úgynevezett Tuti Tipp termékek száma elérte a 800-at, a vezető márkák termékeinek minőségét kedvező áron nyújtó madaras jellel ellátott, 2009-ben bevezetett Auchan sajátmárkás termékek száma pedig meghaladta a 2000-et.

A magyar megjelenés első 15 év alatt épített, valamint felvásárolt és felújított hipermarketekkel, 11 töltőállomással hosszú távú beruházásokba fektetett a vállalat. Amennyiben váratlan kiadásokra nem kell sort keríteni, 2014 az első olyan éve lesz az áruházláncnak, amely során a nettó eredménye pozitív lehet.

2014-ben 3 milliárd forint beruházást tervez a vállalat, többek között 6 új, elsősorban vidéki töltőállomás megnyitásával. A munkálatokat a szolnoki töltőállomás kialakítására már el is kezdték.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.