Emlékezetes idei évet vár Magyarországon az Auchan
Az áruházlánc éves bruttó forgalma elérte a 324 milliárd forintot 2013-ban, mely a 299,5 milliárd forintos, 2012 évihez viszonyítva 8 százalékos fejlődést jelent. Az eladott termékek száma 6 százalékkal, a vásárlók száma 7 százalékkal emelkedett. Az Auchan a kezdetektől fogva hosszú távon tervezett Magyarországon, 16 éves története során 2013-ban zárta a vállalat az első évet, amikor beruházásait finanszírozni tudta az anyavállalat támogatása nélkül, azaz önfinanszírozó képessége pozitív lett.
A tavaly 15. születésnapját ünneplő áruházlánc sikeres, országos beszállítói fórumot is tartott. A partnernapnak és a közvetlen gyártói és termelői kapcsolatok erősítésének köszönhetően a kiskereskedelmi lánc bővítette hazai beszállítóinak körét, mely mára eléri az 1350-et, így a több mint 1500 beszállító 90 százaléka hazai vállalkozás.
A kereskedelmi lánc saját márkáinak fejlesztése is folytatódott. A legolcsóbb, úgynevezett Tuti Tipp termékek száma elérte a 800-at, a vezető márkák termékeinek minőségét kedvező áron nyújtó madaras jellel ellátott, 2009-ben bevezetett Auchan sajátmárkás termékek száma pedig meghaladta a 2000-et.
A magyar megjelenés első 15 év alatt épített, valamint felvásárolt és felújított hipermarketekkel, 11 töltőállomással hosszú távú beruházásokba fektetett a vállalat. Amennyiben váratlan kiadásokra nem kell sort keríteni, 2014 az első olyan éve lesz az áruházláncnak, amely során a nettó eredménye pozitív lehet.
2014-ben 3 milliárd forint beruházást tervez a vállalat, többek között 6 új, elsősorban vidéki töltőállomás megnyitásával. A munkálatokat a szolnoki töltőállomás kialakítására már el is kezdték.