Előzi az Apple a Google-t

Tovább folyik a verseny a világ legértékesebb márkája címért, amelyben most először az Apple áll nyerésre a Google-lal szemben. Kétharmaddal tudták növelni a márka értékét a cupertinói vállalat menedzserei, de nem ülhetnek a babérjaikon, mert hamarosan a kínai vetélytársakkal kell majd szembenézniük. Persze a Facebookot sem szabad leírni.

A Google nem tudott az utóbbi egy évben olyan piacütő fejlesztéseket bemutatni, mint az Apple az iPhone6-tal és az okosórájával, ezért nem csoda, hogy a két cég helyet cserélt a legértékesebb világmárkákat évről évre rangsoroló brit Brandz friss listáján. Mindkét Apple termék nagy durranás lehetett, hiszen a márkaérték 67 százalékkal kapásból 247milliárd dollárra ugrott, miközben a Google szerény kilenc százalékkal tudta felturbózni értékét, ami 173,6 milliárd dollárra jött ki. Ezzel a márkaérték és a befektetői minősítést leképező valós piaci érték terén egyeduralkodóvá vált az Apple. A Marlboro viszont kullancsként kapaszkodik a top 10-be, a dohánymárkát ma sem lehet csak úgy leírni.

A legnagyobb ugrást a Facebook követte el, amely megduplázta, 71 milliárd dollárra növelte az értékét az Instagram és a WhatsApp bekebelezése révén, talajvízként feltörve a 21.-ről a 12. helyre. A márkaértékelők emellett Zuckerbergéknek a mobil hirdetési bevételek területén mutatott előretörését is díjazták.

A legerősebb tíz mezőnyét ma még csupa amerikai márka alkotja, de csak idő kérdése, hogy mikor találkozhatunk majd a top 10-ben kínai nevekkel. Előretörésük megállíthatatlannak látszik, elég a százas listán frissen debütáló Alibaba e-kereskedelmi óriáscégre gondolni, amely azon nyomban a 13. helyre futott be 66milliárd dollárra taksált értékével, maga mögé utasítva az online értékesítéseknél eddig piacvezető amerikai Amazont, amely négy helyet visszacsúszva ragadt meg 12. helyen.

A Brandz idei listájának az az egyértelmű üzenete, hogy hamar meg kell barátkoznunk a kínai márkanevekkel, hiszen a legértékesebb száz közé már tizennégyen kerültek fel. És nem is az utolsó helyekre, hiszen a közösségi médiát képviselő, internetszolgáltatás mellett szerencsejátékokkal is foglalkozó Tencent már a 11. pozíciót vívta ki magának 76,5 milliárdos értékével, a világ legnagyobb mobilszolgáltatója, a 60 milliárdra becsült China Mobile a 15. helyen tanyázik, de a kínai Google, azaz a Baidu is jön föl, most a 21. helyen áll 40 milliárd dollárral.

A brit The Guardian című lap a lista kapcsán rámutat, hogy az európai cégek jobbára békaperspektívából nézhetik amerikai és ázsiai riválisaikat, a legjobb honi cég, a Vodafone mobilszolgáltató is csak a 23. helyre érdemesült, noha hat százalékkal sikerült 38,4 milliárd dollárra javítania márkaértékét. A kontrasztot a 9,8 milliárd dolláros veszteséget kimutató Tesco kiskereskedelmi lánc adja, amely ezzel azonmód ki is zuhant a százas listáról, neve csupán 9,4 milliárd dollárt ér.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.