Előzésre készül az Audi
Az erről kiadott közleményében az Audi a Q1 városi terepjárót emeli ki, de ebben az időszakban hatvan új modellel keresi majd a vásárlók kegyeit. Korábban ötven modell fejlesztését hagyták jóvá. Rupert Stadler vezérigazgató az elektronikus meghajtású autók fejlesztését is erősen pártolja.
A Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi az idén világszerte 1,7 millió autó eladásával számol, azaz csökkenti lemaradását német riválisával, a BMW-vel szemben. A legfrissebb, novemberi statisztikák szerint a kettejük közti különbség 42,6 ezer autóra olvadt az egy évvel ezelőtti 54,6 ezerről. A gigantikus győri gyára révén a magyar ipar egyik zászlóshajójaként emlegetett Audinak több piacon már sikerült visszaszereznie vezető helyét, így Kínában és Európában. A nagy áttörést azonban az észak-amerikai offenzívával érné el: 2017-ben itt dobja majd elsőként piacra első elektronikus meghajtású városi terepjáróját, helyben hadat üzenve a Teslának, míg a Mexikóban épülő új üzemében készülő Q5-ösökkel 2016-tól árasztja majd el a piacot.
Amíg az Audi a BMW-t üldözi, anyacége, a VW-csoport a Toyotát vette célba, a világelső japánok utolérésére 85,6 milliárd eurót sem sajnál a wolfsburgi székhelyű konszern.
S ha már előzésről esik szó, a luxusautók eladása terén Kína 2016-ban hagyja le az Egyesült Államokat a McKinsey & Co. felmérése szerint. A „Mutatsd az autódat, és megmondom, ki vagy” szlogen jegyében a sanghaji Hurun piackutató érdekes eredményre jutott. Nyolcszáz luxusautó-tulajdonos részletes kikérdezéséből kiderült, hogy az Audi a kormánytisztviselők körében az első számú kedvenc, míg a Mercedes-Benz-tulajdonosok jobbára a sikeres és gazdag vállalkozók közül kerülnek ki, a milliomosok aránya náluk kiemelkedően magas. A BMW a fiatal újgazdagok körében hódít, a Cadillac pedig a fehérgallérosok népszerű márkája. Egyedül a Lexus vásárlói között nem tudtak kimutatni markáns közös vonást. Az átlagos kínai luxusautó-tulajdonos egyébként 33,5 éves, és átszámítva 40 millió forintnyi éves jövedelemmel rendelkezik.