Előrejelzések a magyar autópiacról
2011-ben 58 ezer új személyautót és tehergépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami a JATO adatai szerint 7 százalékkal haladta meg az előző évet. A 6 ezer darabos november volt a legerősebb hónap, az 5 ezer darabos december viszont 6 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakától.
Tavaly a Ford volt a legnépszerűbb márka, a személyautó-márkáknál pedig az Opel vezetett ( 5359 db), a kishaszonjárműveknél a Fiat ( 1614 db) zárt az első helyen. A modellek listáját a Škoda Octavia (3077 db) vezeti az Opel Astra (2774 db) és a Ford Focus (2554 db) előtt. A legsikeresebb kisteherautó a Fiat Ducato (920 db) volt.
A Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója, Eppel János 2011-ben jobbra számított, de rosszabbul alakult az üzlet, főleg benzin, az árfolyam és olykor áruhiány miatt. A legnagyobb piaci szereplő, az Audi, Seat, Škoda, Porsche és Volkswagen márkák importőre a tavalyi 18,5 ezer után idén 19-20 ezer autó eladásával számol. A vezérképviselet anyagilag is támogatta dílereit, ám értékesítési hálózata így is 112-ről 89-re csökkent a válság óta.
A személyautó kategóriában piacvezető Opel Magyarország igazgatója, Kovács Tamás 5-10 százalékos növekedést vár, ami a teljes magyar piacon legalább 62 ezer új autót jelentene.
A Renault Hungaria ügyvezető igazgatója, Maróthy Miklós 2012-ben 10-12 százalékos piaci növekedést remél, ebből 52 ezer lesz a személyautó és 8 ezer a haszonjármű. A francia márka vezetője abban bízik, hogy új hitelkonstrukciók jönnek, amelyek talán enyhítik az árfolyam okozta nehézségeket.
A Ford magyarországi igazgatója, Knaver Ferenc a személyautó- és kishaszonjármű-piacot 65-70 ezer közé várja, ebből 14 ezer kishaszonjármű, saját márkájának értékesítését 7-8 ezer darabra tervezi, ebből mintegy 1800 a kishaszon. A Ford -ereskedések száma 62-ről 52-re csökkent.
Összességében itthon 1100-ról 470 szalonra szűkült az elmúlt években az értékesítési és szervizhálózat, melynek helyzetét az is nehezíti, hogy már a kiterjesztett, vagyis 2-4 éves garanciájú autók is elmaradnak a szervizekből, ez pedig további kereskedések bezárását eredményezheti.
Áralakítók
Az euró árfolyamának emelkedése mellett 2012. január 1-től az általános forgalmi adó és a regisztrációs adó változása is hatással lesz a Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik árára: az áfa 25-ről 27 százalékra nő, a regisztrációs adó viszont minden kategóriában jelentősen csökken, így kiegyenlítődhetnek az áralakító hatások.