Előrehozott autóvásárlásokkal a drágulás ellen

Tíz hónap után plusz hat a magyar autópiacon: a személyautó-márkáknál az Opel, a modelleknél a Škoda Octavia vezet.

A folyamatosan emelkedő euróárfolyam és a jövő évre tervezett áfanövelés miatti drágulást sokan előrehozott vásárlással próbálják elkerülni, vélhetően ezzel is magyarázható az októberi fellendülés, melynek hatására az új autók piaca meghaladhatja az ötvenezres idei eladási tervet. Továbbra is gond, hogy az értékesítések közel 70 százaléka céges vásárlás.

Az első tíz hónapban forgalomba helyezett 46,9 ezer új gépkocsi 6 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában: a 38 ezer új személyautó 4 százalékos, a 8500 kis-haszonjármű 21 százalékos növekedést jelent egy év alatt. A JATO adatai szerint a magyar piacon az első tíz hónapban a személyautók és haszonjárművek kategóriáját együtt számolva a Ford vezet 5200 darabbal. Októberben a Volkswagen (474 db), az első tíz hónapban az Opel (4377 db) volt a legnépszerűbb személyautó-márka, a modellek listáját októberben 225 darabbal, az első tíz hónapban 2575 eladott kocsival a Škoda Octavia vezeti.

Járműcsoportonként eltérő teljesítményt mutatnak a legfrissebb adatok: a második őszi hónapban személyautókból 3500-at (-4%), kis-haszonjárművekből 920-at (+12 %), nagy-tehergépkocsikból 411-et (+50%) helyeztek forgalomba a Carinfo adatai szerint. Meglepetésre nőtt az új motorkerékpárok forgalma: az októberi 90 darab 6 százalékkal haladja meg a tavalyi év azonos időszakát, az első tíz hónap 1773 darabja azonban 18 százalékos mínuszt jelent.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.