Elkerülőt kap Várpalota

Korszerűsítik a 8-as utat Székesfehérvár és Veszprém között: a fejlesztés után irányonként két-két forgalmi sáv köti majd össze a két várost, és a várpalotai elkerülő is megépül. A mintegy 40 kilométer hosszú szakasz terveztetése és engedélyeztetése már folyamatban van.

Négy szakaszban újíttatja fel a 8. főút Székesfehérvár és Veszprém közötti szakaszát - a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Az előkészítés alatt álló beruházás keretében megépül a Székesfehérvárt elkerülő út harmadik része, amely hozzájárul a város tehermentesítéséhez. Emellett megépül a Várpalotát elkerülő út, ami a hosszú idő óta növekvő átmenő forgalomtól szabadíthatja meg a várost és lényegesen gyorsítaná a főút forgalmát. De korszerűsítik főút Várpalota és Veszprém közti szakaszát is, ahol jelenleg számos balesetveszélyes csomópont és a rendkívül elhasznált burkolat nehezíti a közlekedést.

A NIF lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a „Székesfehérvár nyugati elkerülő gyűrű” harmadik szakasza a jelenlegi elképzelések szerint a 8. számú főút részeként kapcsolódik majd az országos közúthálózathoz. Az utat újonnan, mintegy hét kilométeren építik meg. A kiemelt elsőrendű főút feladatát betöltő útszakaszon, a tervek szerint, a gépkocsik óránként 110 kilométeres sebességgel haladhatnak majd. Az engedélyezési terv készítését a BO-CI Konzorcium végezte, az elkészült tervek alapján az engedélyezési eljárás folyamatban van.

A Várpalotát elkerülő út két helyen, külön szintben keresztezi majd a Székesfehérvár-Szombathely vasútvonalat, és külön szintű csomópont épül a Várpalota-Ősi bekötőút kezdőszelvényénél lévő keresztezésében is, ahol a jelenlegi szintbeni vasúti keresztezést építik át.

A Várpalotát elkerülő mintegy nyolc kilométer hosszú: immár közel két évtizede húzódó építésének tervei elkészültek. Az engedélyeztetési eljárást azonban felfüggesztették, mivel a nyomvonal érinti a várpalotai szeméttelep területét.

A szemétlerakó rekultivációs terve elkészült, a környezetvédelmi hatóság ezután járul hozzá a beruházáshoz.  

Szintén folyamatban van Várpalota területrendezési tervének módosítása, amihez ugyancsak szükséges a környezetvédelmi hatóság előírásainak átvezetése. Mindezek ismeretében a NIF szerint az építési engedély kiadása 2011 közepén várható, és az építkezés 2013 első felében megkezdődhet. A munkálatok előreláthatólag három évig tartanak majd.

A 8. számú főút Várpalota és Veszprém közötti kétszer két sávos, kettős záróvonallal ellátott szakaszán, a jelenlegi nyomvonalon szélesítik fizikai elválasztó sávval, padkával. Burkolatát 11,5 tonna teherbírásúvá építik át. A munkálatok során Öskünél, Hajmáskérnél külön szintű csomópontot alakítanak ki, és átépül a Budapesti úti csomópont. De külön szintűvé építik át a veszprémi körgyűrű további csomópontjait - az Almádi úti, Füredi úti, Tapolcai úti, illetve Csatári úti csomópontokat is.

A Székesfehérvárt Veszprémmel összekötő út fejlesztése a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében, európai uniós társfinanszírozással valósul meg. A projekt előkészítésére bruttó 4, 35 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, a többi az EU támogatása.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.