Elkerülhető lesz Miskolc
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közlése szerint a tervezett út Miskolcot észak-északkeleti irányban kerüli meg. A 2014 végére tervezett útavató után az autósok az M30-as vonalában négy földúti csomóponton, és egy, a Sajó felett átívelő kétnyílású hídon át érik majd el a szirmabesenyői csomópontot, ahonnan egy egyenes szakaszon végighaladva jutnak ki a Zsigmondi útig.
Az 5844 méteres új út irányonként egysávos lesz, építése egy sikeres közbeszerzés lezárása után az idén nyáron kezdődhet meg.
Az elkerülő tervezése során a NIF kiemelt figyelmet fordított az árvízvédelemi szempontokra. A megépülő út és a kapcsolódó műtárgyak segítségével a térség teljes körű árvízvédelme is megoldódik.
A beruházás keretében Arnótot egy a Kis-Sajó keleti oldalán futó gátrendszerrel védik meg. A bezárt árvizek levezetésére a Csorba tó északi sarkától 4500 méter hosszú, 120-160 méter széles árkot létesítenek a Sajó folyóig.
A NIF-nél úgy tartják: a 2010-es árvíz egyik előidézője a nyugat-kelet irányba futó 3-as főút volt. Ezért az út M30-as körforgalmától a Kis-Sajó hídig vezető szakaszát áthelyezik: a megépítendő árok fölé egy 130 méter nyílású hidat építenek.
De az árvíz megrongálta a felsőzsolcai bekötőút nagy részét, illetve az útszakasz kis nyílású hídját is. Ezért a miskolci elkerülő építése kapcsán a bekötő út is megújul, és egy nagy, 120 méter nyílású híd létesül.