Elkelt és megszűnhet az Olx.hu

A hazai ingyenes online apróhirdetési piac második szereplőjének számító Jófogás.hu tulajdonosa megvette a legnagyobb szereplőnek számító Olx.hu-t. Utóbbi meg is szűnhet. Most a kis hal ette meg a nagyot.

A hazai ingyenes online apróhirdetési piac második legnagyobb szereplőjének számító Jófogás.hu tulajdonosa, a norvég Schibsted Classified Media Ltd. megvette a piacvezetőnek számító olx.hu-t a dél-afrikai Nasperstől - idézi az erről szóló tájékoztatást a hvg.hu.

Az ügylet meglephette az apród.hu helyébe kerülő saját nevét hatalmas reklámkampánnyal népszerűsítő olx-et, hisz még a napokban is márkanév-erősítő közleményt adtak ki. A lap szerint ugyanakkor a lépés az olx.hu megszűnését hozhatja.

Mint emlékeztetnek, a magyar Jófogást öt éve alapította a nulláról a norvég Schibsted. A hazai oldal 2013-ra piacvezetővé vált az ingyenes apróhirdetési piacon. A Naspers tulajdonában lévő, a Vaterát és az Árukeresőt is működtető lengyel Allegro Group viszont ekkor az apród.hu felfuttatásával nagyobb sebességre kapcsolt, majd közel egy éve ennek helyébe ültette a nemzetközileg ismertebb olx.hu nevet.

Tavaly a két főszereplő között olyan öldöklő, a reklámpiac szempontjából örvendetes, egyenként mintegy másfél milliárd forint elköltésével járó népszerűsítési verseny zajlott, aminek haszontermelő képességét két, alapvetően ingyenes oldal esetében a szakértők kevéssé látták.

A lap a magyar ügyletre a Naspers és a Schibsted globális megegyezésének részeként tekint. A számára nyerőre álló magyar piac beáldozásával ugyanis a Naspers Romániában és Portugáliában szerzett kizárólagosságot.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.