Eljárást indított a PSZÁF a Suzuki Ász ügyében
Ma több napilap is azt írta, hogy a Suzuki Ászt üzemeltető Ász-Autó Zrt. több száz vevője után nem fizette be az ajándékba ígért cascót. Hároméves biztosítást ajánlott vásárlóinak, ám likviditási gondok miatt nem teljesítette a szerződésben vállalt feltételeket. Binder István szóvivő elmondta: a PSZÁF pénteken, egy ügyfél panasza alapján indított panaszügyi eljárást, amelynek keretében azt vizsgálják, hogy melyik résztvevő követett el mulasztást.
Kifejtette: az autókereskedő cég egy ilyen ügylet kapcsán olyan függő vagy független biztosítási közvetítőként lehet jelen, amely a finanszírozott autó biztosítását közvetíti az ügyfélnek. Az ügylet további szereplői az ügyfél és a biztosító. A PSZÁF-nak azt kell megállapítania, hogy bármelyik fél esetén történt-e mulasztás.
Ha függő biztosításközvetítőről van szó, akkor a biztosítónak, független alkuszok esetén pedig az alkuszoknak van szakmai felelősségbiztosításuk - mondta Binder István. Binder István azoknak a gépjármű tulajdonosoknak, akikkel még nem történt káresemény, azt javasolja, hogy mielőbb tisztázzák a biztosítóval, hogy az Ász Autó Zrt. befizette-e utánuk a megígért biztosítási összeget. Akiket pedig már baleset ért, és úgy szembesültek azzal, hogy nincs biztosításuk, polgári peres útra terelhetik az ügyet.
Verhás Dániel, a Suzuki Ász tulajdonos-ügyvezetője az MTI-nek elmondta, hogy jelenleg tárgyalásokat folytatnak a biztosítóval arról, hogy hogyan ütemezzék az elmaradt fizetéseket. Hozzátette: csak a tárgyalások lezárása után, várhatóan jövő héten kíván nyilatkozni az ügyben.
Verhás Dániel nem kívánta kommentálni azt a Magyar Hírlap pénteki számában megjelent értesülést sem, amely szerint a dolgozók már két hónapja nem kaptak fizetést. A cég egyik munkavállalója az MTI-nek azt mondta ennek kapcsán: "nem valótlan" az állítás. A cégbíróság adatai szerint az Ász Autó Zrt. üzemi eredménye 2007-ben 116,4, adózott eredménye 83,9 millió forint volt. A 2007-es árbevétel 5,1 milliárd forint volt.